Junior VM var bra producerat så förväntar mig bättre. Dom har inte ens en riktig kommentator till denna match.
Nu spelar Toronto-Colorado om någon är intresserad. Colorado leder med 2-0
Är ett gäng utvalda matcher nu innan OS. Varje match ska innehålla spelare från OS-truppen.
De har haft det ett tag, vet inte när de började men du kan pröva att Googla det.
Det kan jag. Tyckte bara inte det var så viktigt, tänkte kolla om någon här inne satt på svaret bara.
OK, det e lugnt. Äntligen gjorde Toronto mål men det var för sent för matchen var nästan över, bah.
Ja, de tog verkligen ned matchen till bakgrundsbrus. Även om NHL själva är ganska bra på det också, att låta hockeyn spela tredjefiolen i arrangemanget.
Bara jag som stör mig något oerhört på att slagsmål är med i matchernas highlights?
Finns nog andra som håller med dig , men tycker själv det är ganska kul att se. Hockeyn är väldigt mjuk nu för tiden. Självklart är det väl inte jättebra att ha med i en highlights-video ifall t.ex barn kollar, och det är ju inte direkt någon matchavgörande sekvens.
Men tycker det kan vara kul att se i den moderna hockey, även om det kanske inte tillhör matchens highlights.
Jag vet inte hur bra koll alla har på starten men 2015 var väldigt många NHL-fans, mig själv inkluderad, extremt förvånade över Bostons tre draftval i första rundan, speciellt Senyshyn. Hur förvånad man än var, hade nog knappt förväntat sig att han skulle spela i Slovakien elva år senare.
De andra två förstavalen blev inte heller superstjärnor, men DeBrusk är ju ändå en hyfsat bra topp sex-forward iallafall.
Nej det vart ju inga bra val. Vet du varför de hade tre raka förstarunda-val? Riktigt dåligt att få den chansen och sedan välja två dunderfloppar och en meh-forward.
De trejdade Milan Lucic till Los Angeles Kings för bl.a det förstavalet och Dougie Hamilton till Calgary Flames för bl.a det förstavalet.
Ottawa vann med 2-0 mot Anaheim, Ullmark höll nollan. ![]()
Winnipeg vann mot NYR efter övertid, det gillar jag. Hoppas på ett kanadensiskt lag som vinner Stanley Cup, det var längesedan. Jag såg en del av matchen men jag blev ganska nervös.
Idag börjar NHL-slutspelet !!! ![]()
När det inte fanns svenska matcher att kolla på kom detta som en välsignelse !
2 matcher på hyfsad svensk tid dessutom !!!
Vad jag kan se här
https://www.cbssports.com/nhl/news/nhl-playoffs-2026-stanley-cup-schedule-bracket-scores-results/
finns det tre lag från Kanada kvar, vilka är Edmonton, Montreal, och Ottawa. Lite intressant att Mammut-laget (Utah?) finns med eftersom de inte varit med så länge. 3 av 16, då är det 18,75 procents chans att något lag från Kanada vinner det om jag inte räknat fel. Senast ett lag från Kanada vann allt var 1993 (Montreal), hoppas att det bryts nu så inget lag från USA vinner för det skulle vara tråkigt.
Ett väldigt annorlunda år känns det som när mästarna inte ens kvalade in till playoff och en högre kvot “nya” eller “halv-nya” lag som Anaheim, Buffalo, Montreal, Pittsburgh, Utah.
Som lagen ställs mot varandra känns det som Buffalo kan överraska och att Carolina är lite av nu eller aldrig …
Landeskogs siffror såg rätt bra ut nu när jag kollade, han verkar ha gjort det omöjliga och tagit sig tillbaka till att bli en bra spelare även om han inte sprutar in poäng …
Gillar inte systemet de kör med. Ettan i sin konferens möter 2an. Innan körde de 1v8 vilket jag tycker var mycket bättre. Nu försvinner ett av de bästa lagen direkt.
Om jag bortser från att jag vill att Kanada-lag alltid ska vinna så är det kul att det är lite olika som vinner. Ju fler lag som finns, desto mindre chans att något vinner fler år i rad. Att de som vann förra året inte kom till play-off som du skriver, är en sak som jag tycker stödjer det jag tänker.