Tråden om: NHL

Nej, Helvete också. Johnny Hockey. En riktigt härlig lirare som jag alltid följt och haft en extra förkärlek för. Fy fan vad tråkigt.

6 gillningar

Ja fy vad hemskt, en av mina favoritspelare ;(

4 gillningar

Vad känner ni inför “4 Nations Face Off” nästa år? Tycker själv det känns som mest ploj med bara 4 lag. Som en utdragen All-Star match. I den bästa av världar hade Tjeckien och Ryssland kunnat va med då hade det kanske känts mer hett.

Bästa turneringen tycker jag vad det World Cup där ett lag var från blandade EU-länder och ett med unga spelare från Nordamerika.

1 gillning

Svårt att se hur jag ska bry mig mer än av Kalle Anka-cup som de spelar 27 ggr/säsong (aka euro hockey Tour)

Jag gillar faktiskt idén. Hellre det än ett world cup med konstgjorda lag. Håller dock med om att Tjeckien och Ryssland egentligen skulle vara med. Nu kommer ju inte det hända av uppenbara skäl, men man kanske ändå skulle kunna ersätta Ryssland med typ Schweiz då.

Mina hockeylag kan inte spela powerplay. Totalt 17 powerplay i rad utan att göra mål.

Vilket är det andra?

Buffalo har kopierat hvs powerplay. Fastfrusna om de ens tar sig in i zon. Så deppigt.

1 gillning

HV71 har ju hetat nåt annat :sweat_smile:

Schweiz och Tjeckien borde varit med. ’Man saknar Ryssland i hockeyn även om de är uteslutna med all rätt.

1 gillning

Annars kan vi väl låta de kommersiella krafterna driva detta - McDonalds sponsrar turneringen och det skapas ett “Swinland” med sverige och finlands bästa spelare i samma lag och vi kan ha Ronald McDonald istället för tre kronor på tröjorna ?

2 gillningar

Visst, det låter kul :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

För egen del håller jag på Calgary Flames, gillar deras logo och att de är från Kanada. De flesta lagen är från USA, ganska tråkigt om än förståeligt.

Eftersom @MC1971 håller på fel lag (Pängvings) så måste jag ändå få mysa lite över hur NHLs misärlag (Sharks) ändå lyft sig mot slutet. Många unga lovande spelare och en förhoppningsvis ljus framtid till mötes. Celebrini, lill-Fimpen, Will Smith, Askarov och Dickinson.

Legenderna Marleau och Thornton har dessutom varit till stor hjälp med att husera några av draftvalen.

Jag hoppas att de kan ta ett par kliv framåt och bli ett topplag igen.

2 gillningar

HAHA :smiley: Tur att vi har samsyn i HV åtminstone

2 gillningar

Det skålar vi för nästa gång vi ses, kompis!

1 gillning

Givet, ölbärs för folket :beers:

1 gillning

Du är inte ensam här i att hålla på Penguins.

1999 kom farsan hem från en resa till USA med en signerad Kepa (gick inte att uttyda vilken spelare och han hade ingen koll). Jag hade den otroligt mycket. Eftersom den var svart på utsidan var den signerad inuti. Den sommaren som följde sommarjobbade jag med att klippa gräs och en varm dag hade jag den på mig, som vanligt. När jag klippt färdigt tog jag av mig kepsen och blev förskräckt då jag hade ”svettat” sönder autografen till en svart fläck.
Jag har inte förlåtit mig själv än :sweat_smile:

5 gillningar

Jag som trodde att alla HV:are höll på Habs, finns inget annat lag i NHL som ger samma lidande som man är van vid här hemma. :upside_down_face:

1 gillning

Hejat på Vegas hela livet, kommer alltid göra!

6 gillningar