Och jag på Utah! Väntat så jävla länge på att vi ska vinna Stanley Cup så det är helt sjukt…
För oss Pens-fans var det fem-sex härliga år efter millennieskiftet. När Dick Tärnström vann interna poängligan 03-04 på 52 pinnar och -37, t ex
Renderade i några bra draft picks, förstås
Får se vad denna kräftgång renderar i, om de inte lyckas sprattla till igen.
Ah, gamla fina Utah! Minns allt några klipp med dom från sportspegeln när man va liten.
För att va seriös. Jag har väl aldrig haft något ”eget” lag i NHL förutom Quebec/Colorado sen man va ung. Växlade över till Chicago för att följa Hammer och sedan Vegas kom med i expansionsdraften så har de varit ”mitt” lag. Beror naturligtvis på WK och att de verkligen gjorde ett lag av ett gäng ratade Misfits. En jävligt ball resa!
Blackhawks har hängt med sen barnsben. Kommer aldrig överge Chicago. Oavsett hur pissiga de varit dom senaste åren… Som tur är så finns ju HV-talangen Bedard i föreningen. Framtiden ser ljus ut!
Har också haft Chicago som favorit, ända sen Nhl-91 på PC…
Jag håller på Toronto. Nu får det ju bra i serien men man skiter ju ner sig direkt det blir Stanley Cup
Vi är en liten skara märker jag
Hehe ajdå, jag fick en keps som mitt ex köpte i NHL shopen i New York. Den råkade jag förlägga på en uteservering i Palma Nova några år senare. Ungefär samma känsla där. Men men livet går vidare. Mitt Penguins intresse började med Jaromir Jagr.
Det som är sjukt med Celebrini är ju att han redan är en av lagens ledande offensiva spelare vid 18 års ålder.
Sen får du och jag följa Axel Landén på ”nära” håll även i NHL, kanske .
En av de snyggaste tröjorna i ligan, samt en schysst goal horn. Tycker att dem gör sig betydligt bättre i NHL överlag.
Ganska sjukt att det dröjde 33 år innan föreningen fick sin första nummer ett i draften.
Hoppas bara han kan leda laget i många år framöver.
Kan väl inte bara vara jag som har Vancouver Canucks som favoritlag? Har funnits med sen 90 talet. Samlade på Pavel Bure och Kirk McLean hockeybilder
Habs med Patrick Roy och Saku Koivu var givna ettor. Canucks är på den vilda västkusten och de fick ofta spö i Bell centre på den tiden. 1993 vann rätt lag.
Canucks har för övrigt mycket större likheter med ett lag nära mig på slätten vid namn Silver.
Verkligen. Sen var det ju väldigt länge laget höll en hög nivå. Hur många raka slutspel blev det egentligen framtill 19/20? Med undantag för 14/15 då.
Jag har haft Vancouver som favoritlag sen jag fick Blades of Steel till Nes 8-bit.
Håller på Montreal Canadiens och som är år efter år ör djuvuligt dålig. konstant misär. Nu börjar man se en väldig liten litet en ljus i tunneln med Suzuki, Caulfield och Slafkovsky. Hoppas på att de fyller på med bra spelare framöver samt spela ihop sig så förhoppningvis vinner hem hela skiten om några år.
För mig är det Red Wings. Bodde i Detroit under en period (efter Wings storhetstid) och började då följa laget. Mycket stark hockeykultur i Motor City
Är inte Laine där?
Jag har haft Detroit närmast hjärtat sen jag var en liten pojk. Kommer dock inte ihåg varför.
Ett tips! Sök på youtube om ryssarna när dom inte ville dumpa osv.
Där har vi facit på hur man ‘vilar med puck’
Höll på Detroit förut, sedan tyckte jag de från Kanada var roligare. Nu håller jag på Calgary Flames, nice logo + att de är från Kanada.