Tack för tipset! Det ska jag kolla upp
Bra att du inte valde stor-rivalen Toronto i alla fall!
Jag håller på Calgary, men om de skulle åka ur hoppas jag att något annat lag från Kanada vinner. Bara inte något från USA vinner så är det lugnt. Tyvärr var det längesedan något kanadalag van, senast var det Montreal Canadiens (1993).
det stämmer!
Tror jag kommer ihåg det spelet, det var ett Nintendospel där man bland annat kunde vara Vancouver. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka de andra lagen var. Om jag inte har fel hade en kompis det.
Övriga lag man kunde spela var Toronto, Montreal, Edmonton, Minnesota , New York, Chicago och Los Angeles. Jag spelade mycket med Minnesota med, vilka senare blev Dallas Stars. Så jag höll lite på dem med samt att Minnesota har fått ett lag i NHL igen. Som fjärde favoritlag håller jag ju såklart tummarna för Vegas. Har hållit på dem sen innan NHL fanns typ eller sen när de värvade min favorit WK.
Har alltid varit svag för the original six och vill att det ska gå bra för dessa inte minst då de bär på en enorm historia. Som ung höll jag mycket på Gretzky himself och gillade LA Kings tröjor, men får jag välja ett lag så är det Maple Leafs.
Pittsburgh Penguins är mitt lag.
Ulf Samuelsson, Lemiuex, Paul Coffey, Jagr.
Men jag har egentligen inte följt NHL sen Foppas och Lidas dagar. Devils var bra då, på 90-talet. The trap, osv.
Brodeur, Scott Stevens.
Brett Hull (St Louis Blues / Dallas) - ONE-TIMER
Ulf Samuelsson och Kjell Samuelsson (vet inte om de var släkt) spelade i Pittsburgh, är rätt säker på att de var med i något NHL-spel till SEGA.
Dom är inte släkt även om jag också trodde det en gång i tiden… Kjell är från Tingsryd, Ulf Fagersta.
Genom åren har många felaktigt antagit att de båda är bröder eller åtminstone släkt, men så är alltså inte fallet . Dock utgjorde de ett fruktat backpar när de vann Stanley Cup tillsammans i Pittsburgh 1992.
Hmm, intressant
Kjell hade en bror som också spelade i Tingsryd innan Kjell gick till NHL.
Jag vill minnas att han också hette Ulf, det är därför man blandar ihop dom.
Han hette Jan
Gillade svart,gul,röd och vit.
Den blå,grön och vita är oerhört ful tyvärr.
Hull…
Tycker Canucks har väldigt fina tröjor nu, men smaken är som baken .
Tycker de var snyggare med svart, orange, och rött, old style. Den logon de har nu är ingen katastrof men den ser närmare ut som en bild som vilken nioåring som helst kan rita i ett bildprogram.
Att ett så coolt djur får pryda en blå/vit/grön tröja är ett hån mot världens alla hav.
Hmm, de borde tillsätta några att designa en ny logga. Att få till något som ser bättre ut är antagligen inte svårt. Jag håller på Calgary Flames in NHL, någon kanske tycker den loggan inte ser så fin ut, men jag tycker den är bra.