Tråden om: Play Out 22/23

Bara jag som kommer kolla på kvalet och njuta av varje sekund? :sweat_smile:

1 gillning

Kommer njuta av att se Brynäs sönderfall… underbart!

1 gillning

På tisdag ska jag hälla upp en karatespark till öl i ett enliters glas, duka upp en fet pizza och bara njuta av att inte Hv spelar i kvalet denna säsong.

3 gillningar

Håller nog på Malmö p.g.a Rödins alla filmningar .

Malmö spelar ingen vacker hockey, men de filmar inte alls i samma utsträckning.

Dessutom tacklade Brynäs sönder Filip Sandberg i kvalet i ett av de första bytena.
Han vart inte riktigt sig själv efter den smällen.

1 gillning

Denna matchserie känns väldigt svår att bedöma. Men nyckeln tror jag är att vinna första matchen och få momentum. Tar Mif den så är vägen öppen för dem. Om BIF vinner har de brutit Mifs segersvit. Skönt att kunna stå utanför och betrakta detta spektakel

3 gillningar

Jag kommer titta på varenda match i kvalserien och hoppas få se Malmö bryta ner Brynäs fullständigt.
Enbart baserat på att de slog ut hv när de kvalade motvarandra sist.

Sen är det naturligtvis inte kul att ett lag hamnar i Allsvenskan men nu är det upplagt på det viset och då får man givetvis hoppas på att Malmö slår ut Brynäs i 4 raka.

Men egentligen ogillar jag Malmö men gör ett undantag i detta fallet.

Jag ska också kolla, och förhoppningsvis njuta av ”bra” hockey.
Inför kvalserien vet jag inte vilka som förtjänar degradering, men det kan såklart förändras.

Är det Malmö som känns lite orelevanta och trötta och skulle behövas bytas ut?
Eller är det Brynäs som (likt Hv) har tappat lite av sin identitet?

Det lag jag tycker minst om av dessa är Brynäs, men tycker knappast de är värda att åka ut för det.

Spännande!

Håller på Brynäs för att det behövs “klassiska” lag i högsta serien. De drar publik på ett annat sätt än plastlag som Örebro och Oskarshamn.

2 gillningar
  • Malmö
  • Brynäs

0 röster

Vilket lag vill ni ska åka ut?

Jag måste säga att jag egentligen inte har något emot Brynäs, rent historiskt. Men Rödin som kapten, en dryg jävla filmare, gör att jag ogillar DAGENS Brynäs nått oerhört. Men historiskt är det Malmö som jag med lhc har minst till övers för av alla lag i SHL/HA. Så jag vill egentligen att Malmö åker ur. Men den jävla gubben på bussen i Gävle, den dryga jävla “vi är stora fina brynäs”-gubben, som lever kvar i just historien, när under jesu tid brynäs hade merparten av sina framgångar. Ja, för hans skull, enbart för hans skull, och fusk-rödin, så blir jag lika glad om Brynäs åker ur.

5 gillningar

Där kickade Brynäs tränarna. Snart får vi svaret på om det var manner eller föreningen i stort som var problemet :sweat_smile:

Tror inte de hinner vända på det, bara för de kickar Manner. De är där HV var förra ggn, och då klev det in några tomtar i Brynäs bås, men i all ärlighet, det var HV som förlorade på eget grepp där. Detta kommer inte ge ett skit, tror jag.

Träffade på ett småländskt Malmö-fan idag. Han tyckte det var synd att de inte fick möta HV71 i kvalet så att Emil Andrae kunde fått sin hämnd. Jag undrar just vad som hade hänt och vad tanken skulle varit. Att skada honom medvetet, att själv dra på sig ett onödigt matchstraff. Skulle varit intressant. Risk de tappat fokus fullständigt.
Hoppas vi slipper Malmö.

För mycket grupperingar i laget.
Brynäs är ute på mycket tunn is.


Sannys tankar… Vem kommer ens vilja träna Brynäs? | Sanny Lindström | Expressen

”Det är och har varit ett problem i många år. Ingen annan svensk elitklubb har haft en sämre självbild än Brynäs de senaste åren. Det är min bestämda uppfattning.”

”När ska spelarna börja ta ansvar för deras prestationer, stå till svars för sitt usla och odisciplinerade spel och deras dåliga kroppsspråk?”

Tror Malmö kör över dom med 4-1 i matcher. Ska bli intressant att se hur mycket firma Rödin/Timashov kommer filma i play outen…

Läste nånstans att Brynäs har 62 år i Sveriges högstaliga. Den sviten hade man gärna velat se brytas. :slightly_smiling_face:

Nu vägde det helt klart över till Malmös favör, i frågan om vilket lag jag skulle vilja ha kvar.

Så elak är jag.

1 gillning

Dags o få lite motgångar.

2 gillningar

Förvånande mig själv med att rösta på Brynäs, men det är mest för att få se en “gigant” falla på samma sätt som vi gjorde. Redhawks är ju tillsammans med RBK, Timrå och Leksand en SHL/HA-hybrid, så det är ingen grej om de åker ur. I stort har jag inget emot Brynäs. (IKO känns som en rakt igenom HA-klubb, även om jag är grymt imponerad av deras insats)

1 gillning

Uppgivet bland Brynässupportrar inför kvalet, vad det verkar. Kapten Rödin skadad med förmodad spricka i foten, missar åtminstone första matchen ikväll. En annan viktig kugge, Linus Ölund, ska bli pappa vilken dag som helst nu och har inte bestämt sig om han ska följa med på matcherna nere i Malmö eller vara hemma med damen och vänta på om det sätter igång. (För övrigt inget att tveka på, klart man som blivande förstegångspappa ska vara med vid förlossningen.)

Jag kan verkligen känna Brynäsfansens ångest just nu. Usch, jag är så glad att HV inte är del av årets kval-ekvation.