Tråden om: Play Out 22/23

Brynäs brukar alltid gå ut hårt. Spännande att se vad som händer nu i andra.

Tycker snarare det är Brynäs som spelar lite bättre idag - inte lika skitnödiga utan precis lika fullt ös och fokus på uppgiften som Malmö har haft.

Jag tror Brynäs spelat under sin förmåga tidigare pga pressen.
Nu verkar båda lagen kunna klämma ut max ur spelarna.

Men nu gäller det vem som har orken, vem som gör minst misstag, mest tur och skicklighet.
Ska bli jäkligt spännande !

1-1 , se hur BIF tacklar detta - om de blir nerviga nu.

Kan tänka att Malmö kanske har lite bredare/piggare trupp nu när Rödin är skadad - kändes som det fanns en del påläggskalvar i Malmö medan Brynäs har en del gamla gubbar :slight_smile:

2-2 nu… Brynäs utnyttjar Malmös misstag igen.

Fortsatt ganska öppet och underhållande iallafall. Det jag minns från Hv-Brynäs var att det var mycket mer nervöst, men det kanske var för att det inte fanns nån publik på matcherna…

Hoppas på sju matcher här, desto senare de blir färdiga desto bättre

Det kostar på att bevaka sargen bättre än egna målet - den där sjukan som HV hade under Tommys styre :wink:

Varför?

Den här matchen (match 3) är ju långt ifrån avgjort än. Men än så länge bjuder kvalet på det som många påpekade under avslutningen av säsongen: Att Brynäs är ett spelmässigt bättre lag men att Malmö skulle bli mycket större, starkare, elakare och rakt igenom värre att möta i ett eventuellt kval.
Så långt håller den bedömningen. Ska det vända för Brynäs behöver det börja göra det väldigt snart.

Spelar Rödin i Palves tröja idag?

Haha vilket skitmål Brynäs får till 3-3.

1 gillning

Shit, kan tycka målisen ändå ska kunna ta den , även om det naturligtvis är svårt att få en puck man inte väntar sig i den farten …

Tänk om man kunde sälja försäkringar mot förlust i en sån här match .

Vad folk skulle vara beredda att betala :slight_smile:

Varför drar han den till icing ??

Vilken kung han är Ollas Matsson !!!

Inknuffad, borde vara mål ?

Wow, kommer domarna behöva polisskydd nu ? men rätt beslut tycker jag …

Heeeelvete… vad glad jag är att vi inte är i kval…

2 gillningar

Han är överallt ikväll.

Haha… Cmores mickar plockar upp ångesten och frustrationen i Gavlerinken bra.

1 gillning

Kändes som domslutet var 50/50.

Ser ju hellre Ollas Mattsson än Kinnvall i HV nästa år, om man säger så.

3 gillningar