Tråden om SC Kent Norberg

Tror Nubben gör allt som en sportchef gör förutom att bestämma vilka spelare som ska in…

10 gillningar

Mycket möjligt, men vad är det?
En SC skall väl hålla sig ajour med framtida lirare? Hålla kontakten och förhandla med agenter… tror inte han får göra så mycket av det senare. Kanske kan han hålla en lista över lirare och delge den till de, vilka det nu är, som rattar skutan.

2 gillningar

Trollnubben!

Eller så kan han nu ha en dialog med tränare och scout utan att överste Lindbom lägger sig i.
Jag tycker verkligen inte Nubben gjort det bra hittills men tror inte han har haft det så lättjobbat heller om jag ska vara ärlig.

5 gillningar

Jag tror han är klappkass. Jag behöver inte ens tro, eftersom det är bevisat.

Sen hade säkerligen Lindbom en negativ inverkan på hela kalaset, jag menar, han anställde ju Kent.

Jag hoppas och tror att firma Anton + Stille roddar saker nu.

15 gillningar

Ja hans facit tidigare är ju inget att hänga i granen direkt. Menar bara att vi inte ska glömma Lindboms del i det hela. Tror han har haft en hel del negativ inverkan även på Nubbens jobb, och med tanke på att vi redan ser minst sagt negativt på det jobbet så lär ju inte Lindboms inblandan gjort saken bättre.

Betonar åter igen, jag tycker också Nubben är kass men en kass sportchef med bra förutsättningar är åtminstone bättre än en kass sportchef med usla förutsättningar. Typ så.

4 gillningar

Tror att de försöker tänka ekonomiskt här. Nubben har slösat så mycket pengar att man tittar över varje möjlighet att skära ner på kostnader. Om HV hade haft en ny sportchef som satte det nya laget hade Nubben fått kicken i December vilket han inte fick. HV har helt enkelt kvar honom för att de inte har råd att kicka honom och han får göra simpla uppgifter som inte går att misslyckas med helt enkelt…

2 gillningar

Det bästa med att Nubben är kvar är att vi iaf har nån att skylla på ett år till om det går åt helsike.

3 gillningar

Kan tänka mig att man kanske valde att droppa lite tyngre värvningar såhär i början för att lätta trycket på Nubben från supportrarna. Jag tror dock Anton och Stille styr värvningarna och att Nubben sköter förhandlingarna. Det vill säga att det är mer Anton och Stille’s förtjänst än något annat. Jag känner fortfarande starkt för #AVGÅNUBBEN

12 gillningar

Rent spontant kan man ju spara pengar då! Nubben avgår, Stille, Blomman och scouten plockar värvningar, Sundh får ett lättsamt och behagligt jobb där han egentligen gör samma sak som nu men får signa lite kontrakt också.
Lägg nubbens lön i center-budgeten :joy:

Helt klart - när någon spelare underpresterar sett till förväntningar. Då vet du att det är Nubbens förtjänst :wink:

nubbens plan hela tiden - 2 kassa år för att sedan se ut som skarpaste sportchefen i SHL sista säsongen :crazy_face:

Han kanske inte är så sugen på att sitta utan inkomst för att ge oss högre budget? Styr upp ett nytt schysst jobb åt nubben så har du fixat mer utrymme för värvningar åt HV, men jag tror inte han kommer göra det själv i år.

Förläng

1 gillning

Eller så är det inte han som är den ansvarige för detta, firma Blomman/Stille/(AD?) kanske har mer fingrar med i spelet!

Så här har tidigare rollen som sportchef definierats:

Sportchefen i HV71:

  • Driver och ansvarar för scoutingarbetet
  • Ansvarar för lagbygget, både på lång och kort sikt.
  • Driver förhandling och rekrytering av spelare
  • Ansvarar för regelbundna möten med ledarstab och har kontinuerliga utvecklingssamtal.
  • Kvalitetssäkrar och ansvara för att HV71:s ”Synsätt och färdplan” följs och efterlevs.
  • Sköter kontakter med migrationsverk, lägenheter m.m.
  • Utmanar, kvalitetssäkrar att ledarstaben jobbar optimalt med sina resurser.
  • Ser till att vi har rätt kompetens runt A-laget.
  • Representerar HV71 i SHL-sammanhang som berör sporten.
  • Ansvarar för att spelare på individnivå får en utveckling i HV71 genom ledarteamet och genom egna tilltag.

Det finns ju inget i det som säger att personen ska sköta ALL rekrytering och scouting själv. Speciellt inte nu när vi har en ny scout.

Och utifrån dessa punkter hoppas jag att Nubben numera bara har dessa att jobba efter:

  • Ansvarar för regelbundna möten med ledarstab och har kontinuerliga utvecklingssamtal (kanske på det sista).
  • Sköter kontakter med migrationsverk, lägenheter m.m.
  • Representerar HV71 i SHL-sammanhang som berör sporten (kanske)

Inte helt otroligt att man gjort denna lösning. Under Hults sista säsong som SC så ska han ju enligt uppgift tagit ett stort steg tillbaka samtidigt som Wilander och Lindbom var mer involverade.

1 gillning

Är väl Sundh som sköter punkt 2?

2 gillningar

Jupp, iallafall enligt honom själv

Ska beställa.
Nån mer som ska ha?
Fan vad rik jag kommer bli om jag lägger på 10kr per tröja!

2 gillningar