Tack för info, man vill ju inte fara med osanning här på forumet.
Stämmer det att Kent var på Frölunda-Timrå igår?
Japp, blev intervjuad på läktaren
Vilket yrt intryck. Är han sparkad internt tro?
Tänker nog mer att han får micken kastad i ansiktet och gav lösa svar.
Han har ju hållit sig borta från media det sista så han hoppades nog mer på att få vara anonym i arenan
Letade upp Nubbens 30 sekunder i rampljuset från Frölundamatchen.
Var ju inte direkt att han dementerade att HV är intresserade av Dichow. “Vi får se…”.
Om det nu inte är så att han var där för Dichow kan jag tycka det är märkligt att han väljer Frölunda Timrå framför HV med tanke på den sits vi befinner oss i.
Men Nubben får gärna vara där av privat intresse om det betyder att HV internt gett honom besked att han kan börja se sig om efter nytt jobb.
Vad jag har hört så är det inte aktuellt nästa säsong med Nubben som sportchef utan han ryker nog runt nyår.
Detta är ju något han vet om. Så nu är han mer en brevbärare än en sportchef. Inga beslut får han ta utan mer verkställa beslut som AD och Lindbom bestämt och godkänt.
Otroligt att vi valde honom som sportchef när vi skulle ersätta den bedrövliga Hult. Får inte in det i skallen hur vi ens kunde fundera på denna dinosaurie med noll fokus på fakta och statistik.
Då kunde vi lika gärna behållit den bedrövlige Hult faktiskt, så illa är det.
Jag tror han var i Göteborg för att göra klart med Dichow. Då har vi inte längre seriens sämsta målvaktspar utan bara det nästsämsta så länge Langhamer fortsätter att vara en dyr floppvärvning.
Sen är det ju inte helt lätt att rekrytera sportchef och HC då vi inte vet vilken serie vi spelar i nästa säsong.
Om nu Nubben inte har något med värvningar att göra. Vad gör han numera då? Håller kaffet igång och langar tejp?
Jösses vad HV71 gör bort sig gång på gång. Det tas in tränare gång på gång som inte håller och man tog in en ny sportchef som inte har bredare kontaktnät än i Sundsvall. Hult må varit dålig men Nubben är ännu sämre och det trodde jag inte man kunde vara.
I samband med värvningar är det en del jobb med arbetstillstånd och annat. Du behöver någon som gör det.
Nubben hade kontrakt med Timrå. Brytningen skedde som jag förstår det i samförstånd. Timrå ville ta nästa steg och förändra, Nubben ville inte få “sparken”. Något han också sagt i tidigare intervjuer. Att det hade han inte klarat av, att gå runt på Sundsvalls gator med folk vetandes om att han inte fått lämna på egna villkor.
Det gör det ännu mer beklämmande. Att HV tar in en has been som inte ens Timrå såg en framtid med…
Nubben har också påpekat under säsongen när det blåst som värst att han minsann aldrig fått sparken från någon förening han varit verksam i. Ungefär som att det är ett kvitto på hans kvaliteter… Och det stämmer ju delvis. Det där med att han inte fått sparken. Men så blir det ju om saker sker i så kallat “samförstånd”. Nubben hade med största sannolikhet inte fullföljt sitt senaste kontrakt med Timrå med tanke på vad ledningen ville, och det som hände i Frölunda… Ja, Nubben lämnade frivilligt, men hand upp den som tror att Frölunda låtit honom fullfölja kontraktet där.
Så. Om Nubben vill hålla sitt track record vid liv, dvs att han aldrig fått sparken. Ja, då talar väl en del för att han kommer lämna “självmant”. Förhoppningsvis senast runt nyår.
HV kör ett chicken race nu. Det är högsta hastighet mot avgrunden. För varje dag som går så är man närmare stupet. Hoppas verkligen man kan hitta en lösning på SC-rollen inom kort. För varje dag med Nubben i Husqvarna Garden är en förlorad dag.
Problemet är att vi urvattnat organisationen.
Wilander borta, Lindbom i båset, Kent oduglig.
Vem skall göra jobbet att hitta en ny en SC? Jag var kritisk, är fortfarande blandat kritisk, till att Lindbom tog över som HC. Inte enbart för att det troligen inte går att återskapa det mirakel som hände förra säsongen, utan även för det att vi just urvattnar organisationen. Vi har nu tf på både ordförande och direktörs-posterna. Det är inte en stark organisation.
Och så har vi kent. alltid denna kent.
Så är det. Är långt ifrån säker på om ens Wilander var en bra ordförande eller om Lindbom var/är en bra klubbdirektör, heller. Vi har haft många som varit långt ifrån bra på sina poster, men som ersatts av folk som varit ännu sämre (exempelvis när Norberg ersatte Hult).
Först när man får in några bra namn kommer det kunna gå att bygga något bra. Tf Davidsson kanske är en sån pjäs. Men i så fall hoppas jag också han visar det väldigt snart, förslagsvis genom att göra sig av med Kent Norberg, redan imorgon.
Som sagt det kostar att vara dum. Eller ska vi säga att det oftast blir fel när man inte gör rätt. Att ofta ta fel beslut är HV71 biggest akilleshäl dom senaste 10 åren. Tanken slår en hur mycket eller lite hockeykunnande dessa personer har som tar dessa beslut. Tabellen har satt sig och kampen om sträcket verkar bli mot Malmö. 5 poäng och 25 mål mer insläppta. Helvete va det ser kört ut.
Vi närmar oss december (för andra gången) och Norberg är fortfarande kvar i föreningen.
Vad väntas det på? Stekta sparvar?
Haha är det AI?
Kul, men samtidigt: jag hatar “AI”-hetsen, så “varning” på detta
Jag också
Vad gör Nubben numera? Syns inte alls!
Hej Kent!
Även idag är en fenomenal dag för dig att avgå. Ge Sundh din roll, han kan säkert värva några fina julklappar. Ingen firar trots allt jul som honom!