Tråden om: SHL

  1. SAIK
  2. Luleå
  3. HV71
  4. Den lede fi
  5. Brynäs
  6. Frölunda
  7. Linköping
  8. Växjö

  1. Rögle
  2. Modo

  1. AIK
  2. Timrå

Final: SAIK-HV :slight_smile:

SM-GULD: SAIK :frowning:

SVT:s profiler verkar tro att vi vinner i år enligt hockeysverige

Oj detta blir svårt att tippa sluttabellen men så här tror jag.

1.Hv71
2.Färjestad
3.Luleå
4.Skelefteå
5.Brynäs
6.Frölunda
7.Växjö
8.Modo
9.AIK
10.Rögle
11.Linköping
12.Timrå

De som får kvala är alltså Linköping och Timrå!
Att jag tippar Linköping är målvakterna som inte alls håller hög klass.
Timrå har för dålig topp och för dålig bredd.

expressen.se/sport/hockey/el … dar-hv-ar/

Niclas Hävelid sågar inofficiellt sitt eget lags målvaktspar, mycket kompetent gjort :laughing:

Tycker inte att Andreas Andersson är en så dålig målvakt. Tycker att han hade en helt okej säsong förra året…

Pawhlen: det är ju din tolkning av det hela. Är det inte vid det här laget en sanning att LHC har spelat uselt i egen zon? Har inte målvakten nån hjälp blir det svårt.

I det läget bevisas det hur pass bra målvakten är på att kunna vinna matcher åt sitt lag när det är hönsgård. Se på Wesslan förra året, utan honom hade DIF varit lika avhängd som Timrå var

“vi måste bli bättre på hockeyns ABC” tolkar du alltså som “våra målvakter suger!”

Nja, jag vet inte det ja…

Målvakten är ju alltid sista utposten, spelar inte han bra blir försvaret därefter, vad alla verkar haka upp sig på hur jag tolkar det, jag skrev att han “inofficiellt” gör det, de får väl helt enkelt fokusera på att spela bättre försvarsspel och hjälpa målvakten

LHC mycket nära att värva Patrik Zackrisson. En bra värvning så fort han är spelklar efter sin skada. LHC saknar bra målskyttar och det lär de få en bra i Zackrisson.

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5453762.ab

Vad fan har dem gjort med spelschemat?
Det spelas ju 1-2 matcher varje dag verkar det som?
Känns inte som att det byggs upp någon spänning och förväntan för övriga matcher när det går någon varje dag…

så illa är de att serien redan börjat hacka, aldrig har alla lag spelat lika många matcher. Nu spelade VF-Växjö i går tisdag matc i omgång 17. de lär väl vara konståkning eller hästhoppning i slutet av Oktober i scandinavium. Att AIK-Brynäs spelade ikväll istället för i morgon i omgång tre är väl okej , men omgång 17 NU!? avgå hockeyligan, nu blir de väl som vanligt att tabellen haltar till omgång 52 eller något liknande. .

1) HV71.
2) Skellefteå.
3) Luleå.
4) Brynäs.
5) Färjestad.
6) Frölunda.
7) Linköping.
8) Modo.
9) AIK.
10) Växjö.
11) Rögle.
12) Timrå.

Med tanke på Frölundas publikras så behöver de ju inte ens spela i Scandinavium längre så då behöver inte evenmangen krocka.

Exakt, samtidigt som Kenta Johansson lipar ut i media om att det är tv-sändningarna som gör att stolarna gapar tomma i Scandinavium. Utan dessa intäkter hade Frölunda konkat :laughing:

Ja jösses. Årets knäppgöksuttalande… att ens komma på tanken att man möjligen skulle kunna stoppa tv-sändningar i “närområdet” … haha…

Och som du säger, de hade konkat utan dom… ger väl 25 mille om året tror jag.

De har du rätt i Dekman. Höjer de inte sina publiksiffror rejält framöver så kan de spela i Kentas källare eller något liknande.

De har ju alltid frölundaborg :wink:

Tycker att samtliga matcher i ES ska spelas på Tisdagar, Torsdagar och Lördagar.
Skarpt kritisk till haltande tabeller och att matcher spelas hit och dit. Blir bara rörigt för
oss som lever för hockeyn. Dåligt av hockeyligan men som vanligt så är det pengarna som styr.

Så här var det inte på Denny Erikssons tid :wink:

Det finns både fördelar och nackdelar med att ha det som det är nu.
Som du säger så är det lite jobbigt med en haltande tabell men å andra sidan så är det riktigt gött att man kan se Elitserie-hockey varje dag.