har inte kollat på alla slutspelsmatcher i år men saknas det inte lite mer slutspels hetta och fysiskt spel som det brukar vara i slutspelet?
Gillar att två lag jag tycker om vann år ett (HV71, 1995) och den andra (Luleå) året efter det.
Lite tråkigt bara att om Frölunda vinner går de om oss i antal guld, även om jag unnar mina fellow göteborgare att vara glada . Annars ser jag helst att Luleå vinner. Glad att Skellefteå åkte ut, men vill inte se Brynäs vinna. Jag har ganska mycket bitterhet mot dem, och som skrevs här innan lär man ju få höra en hel del om hur Brynäs gjorde allt rätt och HV allt fel efter de gick upp. Vilket iofs stämmer…
Det här vänder Frölunda på. Krossa Fuleå!
@LuleHF Matchboll efter ja vad ska man säga en underlig match där målen studsar in och FHC inte kommer upp i nivå. Jag upplevde en dålig match, ingen direkt slutspelskänsla. Aningen seg från båda håll. Den långa matchen innan spelade kanske in.
Vad är känslan inför imorgon? Stänger ni eller vänder det tillbaka för match 7.
Mitt tips 4-2 till er och att ni stänger imorgon, vilket innebär Rogers sista match kanske slår in.
Hockeyabstinens här. Har satt på match #6 från 2011. Ingen bortapublik tillåten redan då på Hovet. Vad har dom lärt sig?
Sanny å Petter i studion och Krüger på isen. Mycket är sig likt
Jag tror Frölunda krigar till en 7e avgörande match dom är för starka hemma
Sen kan det gå hur som helst i den 7e matchen
Tyvärr dock så behöver Luleå vinna imorgon för att ens kunna ha en chans att matcha Brynäs
Går det till en 7e match så blir det för tufft för både Luleå och Frölunda att kunna nöta ner Brynäs
Det som talar för Luleå nu är att man har gjort sina två bästa insatser nu senaste 2 matcherna, medan Frölunda gjorde sina två bästa dom första matcherna.
Men Frölunda kommer sälja sig dyrt som fan imorgon
Dessutom verkar Sellgren missa matchen (ryktas om förkylning) man har kallat in Håkansson från juniorlaget som torskade guldet till Djurgården i helgen
Ja det kommer bli tajt och FHC måste komma in i zonen. Det jag såg senast är så vanligt dem när det inte stämmer, allt är ur led. Dålig lägstanivå, alla lag brottas med sina nivåer av vad som är bra, dåligt och ur funktion.
Ni behöver nog dem där extra dagarna, det kan inge hopp. Tyvärr är jag rädd att hoppet är där det stannar.
Vem ska rå på Brynäs? Skit är det.
Och det var ju för fan de själva som sket i det blå skåpet när deras fans skvätte piss omkring sig i match 1.
Jävla aprövar.
Ja vi får se hur det går imorgon men jag är helt inställd på en 7e avgörande
Det skulle inte förvåna mig om det blir ombytta roller imorgon. FHC gör en kanonmatch, ni kämpar för att hålla tillbaka.
Sen på söndag kommer er urladdning. FHC orkar inte ladda om. Roger får ett värdigt avslut i Göteborg. Resan tar slut just i Luleå.
Ja inte omöjligt men det känns verkligen som att semifinalen behöver ta slut imorgon om inte Brynäs ska få en superlätt resa i finalen som startar på lördag redan
Idag tror jag Frölunda vinner - alla jär-tecken pekar på det!
Domarna kommer vara så där lagom favoriserande för hemmalaget och det räcker för vinst.
Inte mer än rättvist att LuleHF får smaka på en promille av den kval-ångest vi haft och någon extra sömnlös natt !
Tror det blir Shinnimin show ikväll med=)
Unnar faktist Lule än final och helst ett guld före både frölunda och brynäs
Då får vi se vad svaret blir på detta. Är det en kollaps eller släpper nerverna?
1-0 till Luleå just nu, inte mycket till ledning. Luleå borde i alla fall ha en 3-0 ledning för att det ska vara något så när ro men det gäller väl hockey i stort. 1-0 är inget, 2-0 är inte mycket det heller, men tre noll känns en aning bättre.
så är det. Det är dessutom Frölundas period so far de spelar bra men får inte till avsluten
Det känns lite ostabilt för Luleås del, eller läser jag det fel?
de blir ju lite kring åkta men har klubbor ivägen i rätt läge och en bra målvakt. Men de är livsfarliga när det väl kommer till anfall.