Tråden om: SHL

Är du bitter idag? :wink:

Nej, jag är mest glad att Luleå kör över Brynäs. Särskilt eftersom jag tycker Brynäs beter sig jävligt illa. Och publiken är ju bland den mest enögda i Sverige. Men det är ju sen gammalt.

7 gillningar

Hade glömt bort att Lassgårdsjäveln håller på Brynäs.. Vilken sunkig jävla publik!

3 gillningar

Åh fan, märkligt

Kan bli en spännande match detta

Då var det kvitterat. Tror på två Luleå-segrar nu.

3 gillningar

Stark insats av Luleå. Deras press och raka spel mot mål ser välgit vägvinnande ut.
Isac Hedqvist har blivit en liten favorit. Bara 20 år men är otroligt nyttig med att både hänsynslöst täcka skott i BP och använda sin fart och teknik när han äger pucken. Han haltar ut varannat byte. :slight_smile:

3 gillningar

I min hemort utanför Värnamo hejar hälften av folket på Brynäs…därför är valet solklart för mig i den här finalserien! Kom igen nu Lule och ta era hemmamatcher!

4 gillningar

Växte upp i ett litet samhälle i Småland. HV gick upp när jag var ca 10 år. Av de några år äldre var det många som höll på Brynäs eller Leksand (eftersom HV inte funnits i Elitserien och Brynäs och Leksand varit bra första halvan av 1980-talet) och det ärvdes av många i min generation.

(Jag kan erkänna nu att jag pga grupptryck en gång ljög och sa att jag också hejande på Brynäs. Jag lägger mig i fosterställning av ååÅÅÅåångest varje gång jag kommer att tänka på det.)

7 gillningar

Bra match ikväll, nu har vi snott en match där nere som var målet med dessa 2 inledande matcher.
Nu får vi se vad rond tre i ett kokande Delfinen kan erbjuda, en sak är då säker en betydligt bättre publik :wink: :wink: :wink:

16 gillningar

Tycker ni gjorde det bra igår. Ni var det moderna Luleå, tunga över hela banan med en fungerande offensiv. Sen ja Brynäs va inte bra igår, det slarvades men likväl ska man göra sin insats vilket ni gjorde.

Gällande publiken, kan tänka mig att det nyhetens behag i Gävle. Eller inte bara i Gävle som några andra varit inne på. Märker även av det runt om mig i små stunder. Men i Gävle i allmänhet och arenan i synnerhet. Det går bra, bättre än förväntat. Det är kul alla ska va med. Mycket folk som kanske inte annars bryr sig och går på matcherna. Man har ingen större koll på varken det ena eller andra gällande sporten och ev regler. Brynäs fattar man, SM gulden f.d stora spelare och Silfverberg kan man på sin höjd. Och skrika ska man, så fort det går emot. För man rör inte Brynäs. Men man stöttar inte laget helt hjärtat när dem va dåliga och sen åkte ur. Det är ingen fest i stan då. Att många va tysta i underläge och lämnade med 5-6 minuter kvar säger lite tycker jag. Liknande beteende finns överallt men det blir så tydligt här.

Även om jag tycker att det gnälls även uppe hos er, så vill jag nog ändå tro att det är mer hockeyfolk där uppe, man kan sin sak. Å andra sidan har ni heller inte varit utsatta för något liknande, uttåg och sen när det går sådär bra blir hela stan tokig över en natt.

2 gillningar

luuuugn nu
Jag trodde ett tag i barndomen att jag höll på FBK :nauseated_face:
Kommer också från ett litet samhälle i samma landskap …
Vi kan nog vara ganska nära i ålder tror jag…

1 gillning

Jamen visst är det så, jag reagerade mest på att man hörde Luleå fansen i en final match i ett fullsatt Gavlerinken

Hade verkligen skämmes om det var omvända roller och det var Brynäs fansen som vann läktarmathen uppe i Luleå

1 gillning

Vad säger du inför 2 omgångar hemma nu? För mig känns det helöppet.

Ja samma det är ju final så det kommer vara jämnt och tight hela vägen, jag håller Luleås högsta nivå högre än Brynäs

Men Brynäs har spelat på en jämnare nivå hela säsongen

Men älgen Udda tippade ju 4-3 Luleå varav första matchen till Brynäs för att Luleå sen ska vinna två

Så det tipset lever ännu :joy:

2 gillningar

Vi snackar lite olika avstånd lagen emellan i de respektive finalerna. 0 meter kontra 736 000 meter.

3 gillningar

Fy fasiken att Leksand får fortsätta hålla på såhär och kommunen bara löser allt i tid och otid för klubben.

2 gillningar

De kanske borde hitta sponsorer från näringslivet istället. Frågan är dock om de kanske borde spela i HA istället.

Leksands IF har en viktig roll att spela – inte bara inom svensk ishockey, utan också som en stark samhällsaktör i Leksand och Dalarna, säger ordförande Andreas Gärdsback i ett uttalande.

Jag blir så provocerad av sådana uttalanden. Om man går 20 mille back och tigger pengar av kommunen är man inte en stark samhällsaktör. Man bedriver verksamhet som snyltar på viktigare kommunala utgifter som vård, skola och omsorg.

Är man en viktig samhällsaktör bevisas det genom att biljetter, privata sponsorer och licenspengar räcker.

(Sedan kan det såklart vara fråga om ett skevt system någonstans - t ex de krav som SHL ställer - men det är som sagt synen på sig själv som “stark samhällsaktör” som skaver för mig)

11 gillningar

Mitt frågetecken är väl: Hur går man 20 miljoner back? En miljon hit å dit, men 20?

1 gillning