Jag håller med det här är det bästa forumet
Inte bästa laget men bästa forumet
Jag håller med det här är det bästa forumet
Inte bästa laget men bästa forumet
Sämsta laget och bästa forumet
Holmström, Detroit…det var tider det
Där satt väl spiken!
Är ändå lite överraskad över hur överlägsna Luleå varit de senaste två matcherna.
Rolf Lassgård brukar ju vara på Brynäs hemmamatcher, men jag vet att systrarna Hanna och Elvira Öberg är på den här matchen och det tycker jag ändå är lite coolare.
Jag tycker ändå Luleå imponerar. Flera spelare har lyft sig. Ward är ju helt episk. Spelar precis så som krävs för att vinna guldet.
AllWard dominerar isen i Coopet
Hatten av till Luleå senaste 2 matcherna.
Spelar riktigt bra och dessutom en målvakt som är i zonen.
Hade gärna sett Andreasson som andra eller tredje center i Håve… skapar ju chanser helt på egen hand
Det sjuka är att han själv vill spela vinge men blev flyttad till centern när det visade sig att Lundin inte håller måttet
Och nu får han aldrig mer spela vinge iaf inte i Luleå han löste våran centerfråga galant!
Och han får fan inte spela med Omark heller som han vill för då letar han bara pass till Omark
5-1 till Luleå idag över Brynäs. Luleå brukar väl vara ganska defensivt så därför är jag lite förvånad att de fick in så många mål, men bra att de vann.
Inget är vunnet!
Som Luleåsupporter har man lärt sig att det går att förlora slutspelsserier på alla möjliga sätt..
Vågar inte ens hoppas för mycket just nu
Sant, men därför är det lika bra att ge allt och inte spela som om det vore klart.
Hoppas verkligen att Brynäs vänder detta.
Lite Zlatansyndromet där, vågar inte försöka skjuta själv och bara passar superstjärnan
Läser på hockeysnack i Brynäs tråden hur alla raljerar om att så många i Luleå filmar hela tiden och framförallt Shinnimin att han ska utgöra svandyk i varenda byte han gör mer eller mindre.
Nog för att Shinnimin har en historia men han har tvättat bort det där mer eller mindre men det verkar inte gå att göra sig kvitt ont blod tyvärr
nåja kom över den här videon https://www.youtube.com/watch?v=Gv36EniHedM
Brynäsarna kanske ska sluta titta på vad Luleå gör och fokusera på sig själva istället..
Luleås omställningar är brutalt effektiva, nästan bättre än när HV var som bäst. Det är 5-6 spelare som är snabba, puck skickliga och har bra skott — och som däremellan arbetar som djur i defensiven. Imponerande.
Andreassons direktskott från distans påminde för övrigt om Öneruds när han var som bäst. Vilket väckte ett minne. Det var i någon match där Önerud skjutit ett sådant direktskott men passen var iaf lite bakom men Önerud lyckades vrida sig bakåt och få träff ändå. (Minns inte om det blev mål eller inte så vi säger att det blev mål för att göra berättelsen bättre.)
I paus intervjun sa reporten att: “Det var ett rätt dålig pass du fick där, men du fick träff ändå?”
Och Önerud svarade kallt: “Det finns inga dåliga pass, bara dåliga skott.”
Johan Larsson fick dessutom en utvisning för diving. Det är ren fakta.
Lite kul fakta också
Allard står just nu på delad 1a plats tillsammans med HV spelaren Johan Åkerman i flest poäng av en back under ett slutspel på 16 st
Bra match igår där jag tycker att Brynäs började bäst. Trodde nog där att der skulle bli fler mål av dem. Men erat 1-1 kom lägligt, det ingav ett lugn och att ni kunde hålla er till gameplan.
Äsch låt dem gnälla, bittra och/eller dåliga supportar som försöker hittar ursäkter. Istället för att se till det faktiska.