Hahahahaha, kommentaren nedan är ju underbart rolig
Haha läste nyss en kommentar av en Timråit som förfasades över att uppgifter plötsligt har börjat läcka ut hej vilt från klubben. Undra vem det kan bero på?
Tror Jookinen landar i Finland igen, han har ju pratat om hur han saknar familjen stora delar av säsongen
Verklingen inget att hymla om
the PTSD is real …
Tänk att vi hade det så i HV i flera år fram till typ denna tid förra året …
Man glömmer fort.
Drömscenario: Timrå imploderar, åker ur nästa år. Dahlén känner han vill lira kvar i SHL och kommer “hem” till HV, trots allt här han har lirat U16, J18 och lite J20 här. Det hade varit något det!
Nu tror jag inte Dahlén kommer spela någonstans i Sverige som inte är Timrå men man kan ju drömma🤷♂️
Är det HV som de börjar tycka se skräckinjagande ut? Då ser de väl något annat än vad vi ser. Bra värvningar hittills men skräckinjagande vet jag väl inte…
Spelat bakom Jokinens chockbesked
Slutklämmen här är ju lite rolig “Nu är det upp till Kent Norberg, han som aldrig skulle ta jobbet som sportchef i Timrå igen, att identifiera vem som blir Olli Jokinens efterträdare.”
Rätt intressant läsning, verkar inte ha varit helt friktionsfritt i Timrå och Jokinen verkar ha legat bakom väldigt mycket i föreningen.
Han kan ju få Monty för en bra peng, passar han i storsatsande HV så kan väl lilla Timrå inte vara fel för Montén. På rak hand den lösning som borde komma enklast för Nubben, upp till bevis.
Skulle gissa på Challe som huvudtränare för timrå
Ja - tycka vad man vill om Nubben, men vilken jädra bajsmacka han fått i knät.
Och värre lär det bli när han börjar jobba!
Karma.
Precis såhär var min farhåga kring Antons ledarskap. Jag säger det igen: ALLA ledare som anses “tuffa” är egentligen bara dåliga ledare och kommer skapa problem. Sen sminkar man grisen ett tag medans det går bra med att lägga till “tuff men varm”.
Spontant, utan att underliggande belägg. Men är det inte just den här typen som blir kortvariga. Det blir ohållbart.
Ooooh I LIKE IT ALOT!
där är min fahåga också, absolut
Jag håller med dig till 100%
-
Empati och lyhördhet– En bra ledare lyssnar på sina medarbetare, förstår deras behov och visar omtanke.
-
Tydlig kommunikation– Att kunna uttrycka sig klart och tydligt skapar trygghet och minskar missförstånd.
-
Föregår med gott exempel– En ledare som själv lever upp till det den kräver av andra vinner respekt.
-
Tillitsfull och rättvis– Att behandla alla rättvist och skapa en känsla av tillit stärker gruppens samarbete.
-
Förmåga att motivera – En bra ledare inspirerar och stöttar sin grupp att prestera sitt bästa.
Att gapa och skrika på sin personal är inte bra eftersom
1, Det skapar rädsla istället för respekt, vilket kan leda till att medarbetare tystnar istället för att komma med idéer eller feedback.
2, Det försämrar arbetsmiljön, vilket påverkar både trivseln och produktiviteten negativt.
3, Det skadar relationer och förtroende, vilket är avgörande för ett fungerande ledarskap.
Det är ju bara titta historiskt på vilka tränare som varit både framgångsrika och populära;
Tommy Sandlin
Curre Lundmark
Curt Lindström
Per mårts m fl
Lägger även till Tommy Svensson från foppollen.
Där tror jag inte att många spelare har känt sig undanskuffade och taskigt bemötta.