Tråden om: SHL

Orkar inte höra om solskenshistorien då Brynäs gick upp och vann SM-guld samma år. Allt man kommer höra i 10 år, minst. Usch!

6 gillningar

Jag tycker iallafall att det känns bättre att unna Luleå att få ett andra guld än att Brynäs ska få ytterligare ett. Hur många har de egentligen? Jag hade faktiskt Brynäs som favoritlag på 70-talet innan vårt kära HV blev ett storlag. Därför blir jag lite ledsen när jag läser Farzans inlägg, inget ont om Farzan han skriver nästan alltid bra inlägg.

1 gillning

Pratade med mamma om det igår under de sista minuterna av matchen. Jag vet att jag specifikt sa att det nog är många HV-fans som gärna slipper snacket om att Brynäs gjorde allt rätt som nykomling och HV allt fel och jadda jadda

Det intressanta med Brynäs är att de visat att det är tre gånger värre att drabbas av Nubben än att åka ur SHL.

2 gillningar

Vilka som än vinner spelar ingen roll.

Förstår inte hur man kan vilja att Brynäs vinner då dom totalt klär av HV som förening med att gå upp och dominera direkt.

Brynäs går upp och tar guld. HV går upp och har inte satt ett spel på 3 säsonger.

3 gillningar

Till o med jag som gammal Fuleå-hatare håller på dom mot Brunass

2 gillningar

Sånt här gör dock inte att man känner för Luleå.
Men kanske våra fans e lika dåliga med det.

Min saliga mor var puckflicka när Brynäs spelade matcer på uterinken i Gävle.
Jag höll också på Brynäs på 60-talet innan HV bildades. Ser hellre Brynäs än Luleå vinna guldet.

2 gillningar

Nej, det hade nog ingen i HG gjort om tex LHC hade varit där för en finalmatch… :smirking_face:

2 gillningar

Det är ju exakt därför jag vill att Brynäs ska ta guld. Jag vill att det en gång för alla ska ska slås fast hur misskött HV som förening har varit och hur långt bort de ska hållas från att vara i ledande positioner igen.

Ty det är inte bara det att HV presterade undermåligt. De gjorde det dessutom med några av de största budgetar som skådats i SHL.

Frasen ”Vi blir farliga i slutspel” är det närmaste HV kommit ett slutspel i SHL under fem år. Så fort någon yttrar den frasen i laget ska de banne mig tvingas bära en Brynäs-tröja som dumstrut. När någon föreslår att JL ska tas in som coach så ska den personen tvingas till ett medlemskap i Brynäs.

Låt Brynäs en gång för alla bli symbolen för den gemensamma skam och befläckelse vi utsatt oss själva för. Brynäs MÅSTE vinna så att de kan piska synden ur våra svaga själar. Det ska göra ont. Det ska svida in i märg och ben.

1 gillning

Dåså, 2-2 i matcher. en vägledare ikväll kanske? Det vänder tillbaka till Gävle. Vad säger du @LuleHF inför kvällen?

Jag är så nervös såg inte en minut av förra matchen och helt börjat skärma av från hockeyn för mitt eget mående

Det är som jag sa tidigare

Luleå kan förlora det här på så många sätt att ingenting förvånar längre

Så jag har ställt in mig på torsk i två raka matcher nu och att det är sommarlov :sweat_smile:

Luleå har dock varit med i samtliga matcher och matchar Brynäs väl kan dom fortsätta med det så finns alla möjligheter

4 gillningar

Då kan du ju tänka dig hur det känns när man riskerar nedflyttning.

4 gillningar

Jo jag kan inte föreställa mig hur det är fy fan så hemskt

2 gillningar

Passa för fan på att njut när laget är i SM-final. Vad är det värsta som kan hända? Nedflyttning? Nä? Perspektiv herrn! :grinning_face:

8 gillningar

Jag fick sympatier för Brynäs utifrån deras agerande när de skickade HV71 ur SHL. Det gjordes på ett gentlemannamässigt sätt utan fulspel, hån eller knappt ens glädje utan bara en suck av lättnad. Annat är det nu när det har gjorts några gånger och det finns publik.

HV har ju på ett annat sätt (som också är bra, men främst för egna klubben) lyckats med konststycket att ta delar av ångesten ur kvalet och gjorts det till något uthärdligt, vilket det inte var 2021. Men Brynäs gjordes det snyggt då tycker jag.

Sagan om nykomling som tar guldet är otroligt lockande, samtidigt som jag verkligen kan unna Luleå ett välförtjänt guld efter några stolpe ut.

2 gillningar

Tycker inte det var särskilt mycket hån från något lags supportrar faktiskt .

Sen tror jag inte man ska överdriva det där med att typ : en Brynäsare säger nåt dumt och så är alla Brynäs-supportrar rötägg. Det finns ju bra och dåliga supportrar överallt och bara ett fåtal lags supportrar utmärker sig väl konstant

7 gillningar

Jag försöker intala mig själv det men sen jag började följa laget nån gång för kanske 15 år sedan har det varit besvikelser varenda säsong

Jag börjar bli så skadad nu :joy:

Ni har ju ändå varit med om ett par guld