Tråden om: SHL

Titta och njut nu.

Idag är det helt klart hemmadomare.

Allt kan ju hända, men Brynäs har inte skapat 4 bra chanser på hela matchen, ska till en episk genomklappning och det är Luleå för välorganiserat för.

Förutom att Kopacka åkte utan att göra något medans Nurmi inte fick någon 2a så har jag svårt att se…blir man domargnällig bara av att hålla på Brynäs även i en enskild match?

1 gillning

Brynäs snusmumrikar

Jag bara konstaterar fakta.

Vilka situationer syftar du mer på då? Kan omöjligt finnas några, inte ens Rödin gnällde i intervjun.

För fan In med O’neill, han kan få göra ett hattrick så sitter kvällen som en smäck.

1 gillning

Bra mot dålig målvakt avgör serien

2 gillningar

Grattis Luleå till guldet.
Jämna lag men Brynäs målvakter har vikit ner sig i finalen.

2 gillningar

Går in och jinxar lite så säger gz till guldet Luleå :smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

Grattis LuleHf, är roligt att du är här och förgyller tillvaron med andra perspektiv också :slight_smile:

7 gillningar

Kul inte de är fbk, saik eller tex fhc som tar guld :blush:

2 gillningar

Sätt för fan på tv’n och njut nu!

4 gillningar

Så förbannat vackert att se detta. Synd att det inte är play out.

1 gillning

Verkligen

Brynäs tar inte in det här, det är omöjligt

1 gillning

Jag börjar bli smått tårögd :smiling_face_with_tear:

7 gillningar

Nu “håller” jag i regel alltid på ettan i slutspelet när HV inte är med. Bäst placerade lag (med några undantag…) ska vinna. Så jag “höll” på Brynäs.

Med det sagt. Över tid är Luleå verkligen värdiga vinnare. De tog tag i skiten de befann sig i och har sedan ett antal år alltid varit med i toppen och slagits om guldet. Så det här guldet förtjänar de.

Samtidigt lite trist att Brynäs drömsäsong slutar med ingenting. De har gjort det osannolika och överträffat sig själva som nykomlingar gång på gång. På så sätt förtjänade de ett bättre öde.

Jag kan dock inte sluta tänka på det Linus Johansson sa efter nån match mot Brynäs den här säsongen. Så fort det blir lite motgång kommer de börja tänka, och då kommer det inte vara lika roligt och lätt längre.

Finalförlusten blev Brynäs första riktiga motgång. Så vart tar de vägen nu? Jag får lite Djurgården 2010-vibbar av Brynäs. Ett gäng veteraner som krämar ur det sista och faller på målsnöret i finalen. Därefter gick det utför för DIF.

Därför skulle jag inte heller bli förvånad om verkligheten kommer ikapp Brynäs till nästa säsong och vi hittar dem i de lägre regionerna av tabellen. För det ska ju inte vara möjligt att det går så här bra för en nykomling. Egentligen.

6 gillningar

Det är bara på med dom vita byxorna och fira nu :partying_face::partying_face:

Grattis till guldet!

3 gillningar