Tråden om: SHL

Ja, Örebro kan ha problem med bredden, deras fjärdelina var -2 i matchen mot Linköping om jag såg rätt

Spetsen är förstås väldigt bra men tar man hand om Karlkvists lina på ett vettigt sätt och inte ger bort för många PP så är nog halva slaget vunnet i matcherna mot Örebro

1 gillning

Djurgårdens återkomst i SHL är en riktigt besvikelse.

Hade inget minne av dem på detta sättet och vilket omoget ap-gäng de tagit med sig.

Pyroteknik över hela landet. Grov misshandel av ett barn. Pinsamt. Tröttsamt.

Har redan fått nog. Ner till HA med er!

9 gillningar
  1. Bengtsson - Kuhlman - F.Olofsson - Dickinson

2. Tomasek - Kellman - L.Johansson - C.Jansson

3. J.Peterson - Ruotsalainen - Niederbach - Lasu

4. O.Lindberg - P.Lindholm - J.Johnson - Forsfjäll

5. Rousek - Kloos - Laz - Lindström

Nummer 5 spelar inte riktigt I samma liga som 1-4.

5 gillningar

Malmö krossar Linköping. Alltid nåt.

1 gillning

Djurgårdens målvakt spikar igen trots att Timrå äger matchen och har flera pp

1 gillning

Timrå leder skotten mot DIF med 32-11 efter två perioder. Det står 1-0. Jobbigt att vara Magnus Hellberg.

2a på bollen ser jag nu.

1 gillning

Imponeras av Hellberg. Det drivet han har! Fan vilket pannben. Tjafsar med motståndarfansen, bråkar gärna med andra spelare som åker på honom, men håller en sjukt hög nivå. Med Hellberg i laget hade vi varit topp 8

2 gillningar

Det hade vi varit med nästan vilken målvakt som helst dock. Men håller med dig. Hellberg är bra.

2 gillningar

Nu kvitterade för övrigt DIF. Släggan med Assist. Lite målvaktstavla.

1 gillning

LHC kommer inte kvala nu. Vi får möta Leksand.

1 gillning

Örebro möter Leksand

1 gillning

Den blir intressant att följa.

vinner Leksand går de om HV

Vinner Örebro blir bottenlagen avhängda.

LaLeggia gjorde mål i DIF mot Rögle

Örebro värvar alltså Kalle Miketinac.

Tuff marknad stämmer nog…

3 gillningar

Skulle precis skriva om det. Då hade jag hellre behållit Malone om jag var Örebro. Definitivt.

1 gillning

Ni plockar poäng mot skajk packet och vi tvålar dit fiskhelvetet i deras hemmaborg!

en bra kväll hockeyvänner :partying_face:

4 gillningar

Djurgården har alltså inte tagit en 3 poängare sen den 25e november, och har 7p på 12 senaste.

Kan de hamna i botten striden tros?

de har redan byggt upp en pelare, krävs inte mycket för att de ska klara av resten. De fick en bra start. Men med deras nuvarande form kan det faktiskt vara möjligt.

Man kan ju hoppas. Fy fan vad jag hatar Djurgården.

1 gillning

Tror sannorlikheten att DIF (och TIK) hamnar i kval är större än LHC. LHC känns bätte än både DIF och TIK tycker jag.