Tråden om: SHL

Tycker också det är konstigt, de ligger sjua i tabellen och man kan tänka sig att de har väldigt höga kvar. En sjundeplats är något HV71 bara kan drömma om i läget som är nu. Undrar om det är något personligt bakom (jag säger inte att det är så)?

Färjestad agerar som den storklubb de är. Höga krav. Önskar att HV hade liknande ambitioner. Nu när Jönsson är ledig så är det ju såklart bara att hugga om det finns en möjlighet.

Färjestad är missnöjda med att ligga 7a.

HV är belåtna(?) med att härja i botten.

Det är skillnad på förening och förening.

6 gillningar

Ylönen som dumpades av DIF är klar för Örebro enligt Expressen. Jesse Ylönen klar för Örebro | SHL | Expressen

1 gillning

Även om jag inte har något till övers för laget ifrån Karlstad, tycker jag det är synd att de med sin uppställning inte spelar frejdigare hockey.

Tror att de med en ny tränare kan lyfta och utmana VF om guldet.

Tråkhockey passar ändå bäst i Lökers.

Rickard Wallin om sparkningen av JJ.

20 mil sydöst går det utmärkt att ignorera saker som inte fungerar för att rättfärdiga sina egna beslut…

11 gillningar

På fullaste allvar, maila den till berörda namn inom HV! Finns några som hade behövt läsa de raderna och se hur en seriös organisation agerar.

1 gillning

Fast stor skillnad spelmässigt. Den säsongen hade FBK en helt enorm offensiv, men hade inte ordning på defensiven. Mitell kom in drog tillbaka laget en uns och fick ordning på defensiven. Om jag mins rätt. I år har FBK problem med offensiven — de har t.ex. gjort färre mål än bottenlaget HV71. Tror inte det är lika lätt för dem att få till det i år med ett tränarbyte.

2 gillningar

Ja absolut du har en poäng, men det finns en stor stor uppsida i detta lagbygge om dom får ordning på grejerna blir dom riktigt otäcka

1 gillning

Skall bli kul att se om FBK lättar nu när sur-röven fått kliva av!

That’s what HV:s ledning said.

2 gillningar

Har en timmes paus på jobbet innan jag ska åka med nästa buss. Frölunda spelar ju hemma mot Leksand idag, ska jag mixtra med Leksands spelarbuss så den går sönder och de får stanna kvar här över natten och tappar moral :squinting_face_with_tongue: :squinting_face_with_tongue: :squinting_face_with_tongue: :squinting_face_with_tongue: :squinting_face_with_tongue:?

2 gillningar

Linköping ser starka ut och spelar SHL-mässig hockey med tyngd.

Brynäs liknar mer den lättviktiga allsvenska varianten just nu - de får inte ens till något snabbt kontringsspel som de brukar utan fipplar med pucken i egen zon likt HV ofta gör så att Linköping fastnar i anfallszon

Om inte Brynäs skärper sig så kommer Linköping vinna den här matchen

Klara-Bella i Brynäs mål släppte dessutom ett enkelt skott för 0-1

PS Nu kändes det som Brynäs vaknade till lite och får ett fördröjt PP

Frölunda i en rejäl formsvacka. Spelar skit mot Leksand.

Brynäs ligger under med 2-0 , helt välförtjänt, det känns jättekonstigt att det här laget var i final förra året

PS 2-1 nu

Sådär ja - Där kom ledningen för leksand mot frölunda…

Dax att steppa upp äckel-VF!

3-3

Kaos i matchen , målchanser åt båda håll, vi får hoppas på en hedersam förlust som kyler av Dalahästarnas entusiasm

Såja, nu är ordningen återställd.

NOT!

Leksand lär dra längsta stråt i Göteborg pga lagen om alltings jävlighet.

Ikväll ligger vi sist igen.