Hur kan man vara nervös inför slutspel? Tuta o kör bara
Jag har inte varit med om något kval neråt
du har såklart rätt jag borde inte yttra mig om ångestkänslor här.
Liiiiite känsligt tema här sedan några åt tillbaka ![]()
När åkte Luleå ner sist?
Jag tror Luleå och Färjestad är de enda lag sen dom gick upp som aldrig har åkt ur ![]()
Det har varit nära nån gång dock
Ni kan få låna blomman en sässe så får ni känna på riktig ångest
Jaha, det är så alltså. HV spelade ju i SHL mellan 1985 och 2021
Dennis Hall in från nästa säsong när Bulan tackar för sig
Vem vet kanske blir samma lika som med Blomman, Hall är ju helt oprövad på SHL nivå med ![]()
Känns som hall har bevisat sig vara en bra ha tränare med goda resultat blomman not so much
Färjestad var nere i fortsättningenserien eller vafan den hette då när två lag åkte ut vid jul. Men dom gick upp direkt.
Aha okey det måste ha varit waaaay back alltså, Luleå har spelat kval nån gång tror jag men aldrig åkt ur
Fram till 2021 hade HV den ärofyllda positionen: längst tid i högsta serien utan att åkt ur eller kvalat
“någon” fuckade upp detta.
![]()
Det är som förgjort, hur vi än vrider och vänder så är rumpan bak. Det grinar alltid emot. HV lider.
Linus Fröberg såklart!
“någon” anställde fröberg… och han världens tröttaste center.
***** ******** var också en stjärna. (MOD bryter in: vill aldrig sen denna världesn tröttaste hockeyspelares namn på denna plattfrom igen
)
För att inte ens tala om Arell och Johansson.
Klart man kan vara nervös när man spelar slutspel. Eller kan någon ärligt säga att de inte höll på att skita ner sig av nervositet i förlängningen i sjunde och avgörande finalen mot Brynäs 2017? Däremot så ska man nog skilja på nervositet och ångest. Att känna nervositet i ett slutspel ska man göra. Men ångest anser jag kanske är mer rättfärdigat när man faktiskt har något att förlora. I ett slutspel handlar det inte om att förlora något utan om att vinna Le Mat-pokalen. Kvalspel däremot, där handlar allt om att inte förlora och åka ut. Stor skillnad att spela för att vinna något kontra att spela för att inte förlora något.
Fröberg var ju helt okey i Luleå vill jag minnas ![]()
Skellefteå lät Luleå spela upp i lugn & ro, inte mycket tryck på deras backar, utan de backade hem.
Det gällde båda lagen faktiskt
Oj MÅÅL till skäll-efteråt
Jaaaaaaaaaa