Tråden om: SHL

Det ska bli mycket intressant att se hur de ska förklara det för de andra klubbarna :laughing:

Steen har lyft laget anmärkningsvärt bra…tyvärr.
Inte många som trodde på en dock. Nu gå andra in i blindo och kör samma grej.

Växjö sparkar Janne Karlsson enligt Wikegård

Sportchefen Henrik Evertsson bekräftar det också…

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5606918.ab

Ja han har ju vart i klubben sedan 2007 och det är väl ganska länge för en tränare. Nu tog man väl chansen. Och det är väl klart att ska ngn gå så är det ngn i lag i botten och det var väl han eller Perra i AIK som skulle få gå först.

Tycker det var ganska oväntat eftersom jag anser att Janne K verkar vara en bra tränare med mycket passion för hockeyn,. men har han varit i klubben i så många år som du nämner så kanske det är dags för förändring, sen har ju Växjö’s PP varit lika med noll och då måste man nog göra nånting!.. sen är det ju alltid kul att yngre och lite okända tränare kommer in i elitserien som Hallam.

Håller med om att det var oväntat och jag tycker nog det var lite i tidigaste laget. Men men. Det kanske finns interna synpunkter gentemot hans agerande mot domare och jämförelse med Estonia och allt vad han gapat om.

Ok. Läser nu att Sedinarna öppnar för Elitserien. Och visst. Duon som aldrig vinner kan ju komma och dra ner Modo.
Undrar sa flundran hur deras ekonomi ser ut egentligen.
Vore väldigt kul att se saldot redan nu .

Dessutom så har Rögle gjort klart med en världsmästare från Finland. Juhamatti Aaltonen. Klar för resten av säsongen.

Fantastisk värvning av Rögle. Enligt rykten så kan värvningen helt och hållet tillskrivas Kukkonen. Aaltonen är precis en sådan spelare HV saknar, snabb, tuff, rivig och god för en jävla massa poäng.

med andra ord hade dessa två lika gärna kunna varit hos oss

aftonbladet.se/sportbladet/h … 5627396.ab
Om dessa benskydd är så magiska varför hade han då inte dom i HV eller om han hade dom så kan dom ju inte varit speciellt lyckade? :laughing:
Ännu ett utspel av Daniel Larsson som verkar vilja måla ut sig lite extra med diverse nyheter för varje vecka. Sist var det ju kritik mot HV och dess fystränare och målvaktstränare och nu har han hittat sina gamla benskydd.
Eller är det mor och far som hittat dom på sin vind :wink:

LHC - Frölunda 4 - 0 :stuck_out_tongue:

Skellefteå målas upp som svenska mästare för att man körde över Rögle med 6-0.

Vet inte tidningarna att SM-guldet inte delas ut förrän i april? :stuck_out_tongue:

Det som målas upp nu blir övermålat efter final nr 4 då HV71 står som svenska mästare. Då kör vi på med demi dekks blåa HVfärg :wink:

Alexander Steens uttalande efter matchen mot Brynäs igår var imponernade, precis som Klasen en jävla diva som lipar så fort han inte får det isutrymme som han får borta i Blues, men eftersom han oftast skickas fram av MODO efter matcherna för att kommentera matcherna står alltså dem bakom hans diviga uppförande, jag tackar högre makter för att vi inte har någon sådan spelare i HV71

Ska vi titta lite på kritiken som getts Alexander Steen. Han crosscheckar i ryggen och hakar och hackar och spelar lite över tillåten gräns.
I NHL (ja han är ingen superstar, det ska vi först konstatera) så har han inte den ryggsäcken på sig som han säger sig ha här. Men självklart då jag sett honom på TV från NHL och även sett klipp så har han en spelstil som emellanåt är lite väl intensiv. Han har kompenserat feghet från tidiga år till att ta för sig mer och tyvärr har han en tendens till att använda sin klubba lite väl mycket.
Nu har han producerat poäng till ett lag som var på dekis. Och självklart så är det ett känsligt ämne eftersom han var tidigt ute som lockoutad spelare i svensk hockey. Visst finns det dom som vill trycka dit honom lite extra och laddningen mellan Brynäs och Modo är ju på G.
Denna matchen då, ja herregud. Tål man inte att ha ryggsäckar över sig så kanske man ska lägga av. Var glad istället för då kanske lagkompisarna får extra utrymme istället.
Nu beklagar han sig istället och Brynäs gjorde det bra att eliminera Steen. Dom visade hur man ska hantera honom och lyckades för han tappade fokus. Nackdelen var att andra klev fram.

aftonbladet.se/sportbladet/k … 5641404.ab

Någon som är förvånad? När NHL-lagen vinner basunerar Wennerholm ut sina texter på löpande band men när de förlorar skriver han inte ett skit om dem, är det verkligen riktig journalistik?

Typiskt AB och typiskt Wennerholm.
Vi kanske ska föra denna dialogen i tråden om media men lite komiskt är det att läsa att Uffe Samuelsson så här långt är årets coach med alla de importer man har i laget och att man ligger i topp för det.
Lite löjeväckande för trots allt så är det ju Steens poängproduktion som har gjort att Modo har gått från nästan botten till nästan toppen.

Leif Boork är inne på samma linje som jag är ang hur Elitserien ska se ut i framtiden, han tycker också att Elitseriens jumbo ska möta ettan i HockeyAllsvenskan i serie bäst av 5 eller 7 matcher där vinnaren spelar Elitserien kommande säsong medans förloraren spelar HockeyAllsvenskan kommande säsong

Skall man glädjas åt andra lag och andra lags spelare så gör jag det rätt mycket från igår, Andreas Andersson höll nollan och Modo blev nollade, som grädde på moset åkte Alexander Steen på en rejäl smäll (och jag hoppas verkligen inte att han blev skadad, det önskar jag ingen).