Han är helt sinnessjukt bra. Skulle nog inte förvåna mig om han får en ny chans i NHL.
4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om HV71
Hoppet lever fortfarande i Oskarshamn!
Den uträkningen får väldigt gärna stämma. Hv 8. Repris av 95. Inte kattskit.
Står att Ejdsell tjänar 200k brutto i expressen. Låter väldigt lite när våra stjärnor Nättinen och Tikka ligger runt samma eller troligvis mer. Snacka om dåligt investerade pengar.
Ejdsell skrev nytt våren -21 om jag tolkar EP rätt. Vid kontraktskrivning idag skulle inte 200 tkr räcka långt.
Modo släpper Rohouma till FHC, tankar? Sägs att dom letar större värvning. Förbereder budget för HA kanske? Han var ju en av deras toppspelare
Mikael Ruohomaa har vart direkt underkänd i Modo tycker jag.
Tycker att Modo gör rätt.
Säger väl även en del hur lite det finns på marknaden när FHC väljer att “chansa” med en kall Ruohomaa efter månader av letande av Center.
Han verkar vara en otrolig humörspelare med som har svårt att acceptera sin roll om han hamnar längre ner i hierarkin. Tror han drar ner gruppen.
Han kanske gör succe i Frölunda men ingen spelare jag vill ha till oss
Kul att det ändå rör sig lite på marknaden. Skulle vara glad om vi kunde hitta en vinge och en back. Men det verkar vara sårt att hitta spelare överlag.
Avdelningen att extrapolera för mycket med för lite data punkter. Ta med en match mer eller mindre i det där spannet så ändras det helt
Men visst kollar man på trendkurvorna över hela säsongen så kanske man kan säga nåt. Sen finns det en anledning att laget som är sist ligger sist även om de presterat bättre senaste tiden, så man får nog dra av lite bara för det (dvs risken att de just nu överpresterar mot hur de brukar gå).
Nog en som är go att ha i ett topplag
Det verkar som att Mikael Ruohomaa har haft problem att funka både med Leksands och Modo ledningen. Frölunda andas desperation här, de har ju faktiskt börjat få igång laget igen, att då att ta in en svår personlighet är kanske inte helt optimalt för dem i det läget.
Gällande HV så är Rouhomaa knappast någon man vill ha in då det för en gångs skull finns lite harmoni i laget. Dessutom har juniorerna gjort det bra samt att spelare är på väg tillbaka. Ska man värva något, hade jag gärna sett en nya första målvakt. Men det kommer inte hända. Sekundärt skulle vara att säkra upp med ytterliggare en back, då både Landén och Fransson är relativt gröna på SHL nivå, och kommer få svackor. Nu verkar Kalle M vaknat till liv, men ytterliggare en back skulle göra att man sover bättre.
Rögle tagit ledningen mot Timrå.
Heja Timrå.
Sätter alla katter på att Rögle vänder sin bedrövliga säsong nu. Kan inte alls bara rasa ihop?
gött 2-2
Det är en risig värld när man sitter och hoppas att timrå gör mål…
Läser jag rätt, eller vann Rögle skotten i mittperioden mot Timrå med 12-0?! Totalt 8-23 i skott med Röglefavör och bara 2-2… vi ska nog vara glada om Rögle tappar poäng, hehe.
Noll i andra, mer skott nu dock. Men en väldigt dålig hockeymatch.