Tråden om: SHL

Fan att Örebro vände… Deras sista period är ruggigt bra. Känns som att dom börjar växla upp. Hoppas jag har fel.

1 gillning

Vilken jädra nerv en match mellan Örebro och Frölunda lyckades hitta i mig. Jävligt oväntat. Synd att Örebro fick luft nu…

3 gillningar

Instämmer - även om jag tycker att Frölunda mer såg väldigt trubbiga ut. Vad blev det 10-12 skott på hela matchen?

1 gillning

Ynka 11 skott. Riktigt uselt. Vi tar dom borta på lördag.

4 gillningar

Cederqvist klar för Fusklunda. Spelar i samma lag som Lias. SNÄLLA säg inte att Lias drar dit också…

De lär rycka i Lias, liksom vi och då ska det mycket till om Frölunda ska gå vinnande ur det. Lär finnas intresse från NA och Schweiz också givetvis.

1 gillning

Både Malmö och Örebro värvar.
Blir de nått för hv tro?

Tänkte precis nämna. Malmö värvar Alvarez liksom. Komigen nu HV inse att Nubben värvat fel och plocka in spelare. Seppälä och Nättinen borta liksom. Agera!

Jag är väldigt tveksam till att HV skall värva något öht. Möjligen en back om det dyker upp något vettigt som faktiskt stärker oss. Men det är jääääkligt dyrt.

Örebro tog nyss in en liten forward från Liiga (med floppvarning), Danick Martel. Kostnad; 150 000 dollar netto för tre månader. En baklängesräkning som inkluderar skatt, lite soc avgifter, bostad och bil landar kostnaden på ca 2 milj kronor. Det blir en månadskostnad på 666 000 kr. Det framgår inte om lösensumma till HPK ingår eller inte.
Källa: Mattias Persson på X, journalist på Allehanda och tidigare på Hockey News.

Fruktansvärda pengar enligt mig.

Är det så dyrt?

Om det stämmer så är det ca 100 000 sek per match. Resten av serien och sen lite slutspel eller Play Out. Räknat på 20 matcher.

Tedenby som kanske spelar ca 45 matcher per säsong kostar troligen ännu mer per match…

300*1,5 = 450 * 12 = 5400K per säsong.

Dela det med 43-44 matcher per säsong och det blir ca 125K per match…

5-6K per byte är väl #21 värd?

Det kostar runt 100-150K per match för de välbetalda spelarna beroende på kostnad och antal spelade matcher.

Vad händer om vi får ytterligare skador?
Att bomba iväg 5-10 miljoner är inte så mycket när det handlar om att behålla SHL platsen.

När man tänker så är det ju helt otroligt saftigt… Med tanke på vad han presterat också. Tjänar han mer än Petersson tro?

Galenhöken har väl hintat om att de ligger på ungefär samma nivå AP och Tedenby.

Sjuka pengar men AP är ju klart värd de iallafall.

Idag så slutar sex av sju matcher med bortasegrar.

Vi har på hela säsongen vunnit två! bortamatcher.

Gissa vilken den sjunde matchen var och vilka som var bortalaget i den matchen?

Vad har vi? Sex bortamatcher kvar? Finns inte tid att ”komma igång” på bortaplan. Vi måste ta poäng i minst hälften men gärna samtliga av dessa för att undvika kval. Folk verkar dessutom ha en övertro på att vi ska kamma hem poäng i Garden. Oavsett resultat för övriga lag så kommer det krävas 110% på varje träning, varje byte och varje sekund i omklädningsrummet. ”Livsfarliga i slutspel” ska inte ens få yppas inom väggarna. Överleva för att undvika kval. Efter det så är det skitsamma. Exitsamtal och sen total utrensning. Både i trupp och ledning.

3 gillningar

Håller med. Idiotsnacket om luriga/farliga i ett slutspel som bland annat Tedenby och Lindbom fantiserat om är ju så sjukt att klockorna stannar. Ofattbart att ens nämna detta. Bara plats tolv som gäller i dagsläget, inget annat.

Någon utrensning tror jag inte kommer att ske. Ordförande ska ju utses och en ny KD tillsättas men det faller ju inte under begreppet utrensning.

Jag misstänker att coachsidan inte kommer att förändras speciellt mycket. Lindbom, Pelle, Snöret, Joel och Kris lär nog bli kvar, de flesta i alla fall. Skulle inte bli chockad om t o m fystränaren blir kvar och sen har vi ju Nubben som fortsatt ångar på i HV.

Typiskt, Ruohomaa spelar inte för Frölunda mot MoDo. Del i avtalet att släppa honom till Frölunda.

Gör ju att MoDos chanser ökar, Frölunda har ju centerproblem även tidigare då Rydahl är borta för säsongen dessutom.

Kan se MoDo vinna imorgon så ännu viktigare att vi tar en trepoängare mot FBK.

Man undrar…vem har värst situation, Örebro eller HV71?