Problemet är väl att när dessa är åter så dyker nya skador upp.
Sällan man får vara skadefria i synnerher HV71 .
Finns andra lag som också har skador.
Vissa av våra bottenkonkurrenter Rögle etc .
Problemet är väl att när dessa är åter så dyker nya skador upp.
Sällan man får vara skadefria i synnerher HV71 .
Finns andra lag som också har skador.
Vissa av våra bottenkonkurrenter Rögle etc .
Djoos ännu inte spelat…
Tycker det är så lågt och ett strutsbeteende att skylla allt på skadorna.
Vi är sämst inom all statistik.
Överpresterat ordentligt poängmässigt. Fakta.
Lös grundproblemet istället!
Vad menar du med i synnerhet HV?
Blir Träff eller Nyberg avstängda så har jag tappat all tro på SHL som liga och disciplinnämnden.
Rena parodin av fiskmåsarna idag! Horribelt!
Jag skulle vilja se incidenten när Herman Hansson blir skadad igen och jämföra med Nybergs igår. Tycker Nyberg verkligen försöker undvika att skada Vesel.
Om Träff lagt klubban i riktning pucken hade han nog bannemig nått den innan kontakten. Och då hade det inte ens varit en tvåa. Jag kan i alla fall inte se på bilderna att första kontakten skulle vara mot huvudet.
Han är anmäld. Svar kommer senare under dagen. Helt åt helvete tycker jag. Tacklingen tar i bröstet sen att huvudet åker framåt och träffar nåt annat är en helt annan sak. Dessa bedömningar börjar bli en parodi i svensk hockey.
Och ang Nyberg. Vad ska han göra för att undvika en 2a? Stanna upp helt och låta Vesel braka in i sargen? Okej vi tar bort all närkontakt, klär av oss skydden och förbjud tacklingar. Det är så jävla ruttet detta. Killen får stopp på skridskorn och faller in i sargen, Nyberg rör knappt honom. Suck.
Kan ändå köpa att det blir två matcher.
Det är väldigt mycket kraft som läggs i en tackling mot en icke tacklingsbar spelare.
Bra att nämnden ser att tacklingen i huvudsak tar i bröstet. Det hade som jag skrev ovan inte ens varit en tvåa om han bara hunnit röra pucken först.
Jag vill anmäla den där domaren, men SHL skyddar domare till den grad att de knappt vågar sätta ut namnet på domarna längre - inga konsekvenser alls att ta horribelt felaktiga beslut efter låååång videogranskning.
Det måste vara en dröm för korruption - domare kan lätt börja ta emot mutor och hålls helt ansvarslösa och utan kritik
ERIKSSON, Daniel
VON SIVERS, Carl
var pajasarna som förstörde Brynäs-HV-matchen
Verkar inte kunna reglerna , ville hellre att Brynäs skulle vinna eller tar de emot mutor
Pajasen som förstörde matchen var väl ändå DAY, Sean?
Men jag förstår vad du menar givetvis.
Det är min uppfattning också, att han nästan till överdrift försöker undvika att träffa. Ingen avstängning, men det var ju inte matchstraff helller.
Ja jag var i kontakt med lokala förbundet vad gällde en div 2-match för några år sen och menade på att det måste vara av största vikt att man får lov att ifrågasätta domarna, att det borde finnas nån slags kommitté där man kan ta upp frågor och som kan utvärdera insatser. Fick väl mest svaret att man kunde engagera sig själv som domare.
OT … Hade för övrigt i vår lokala div 2 en grej häromdagen, en av våra spelare stack offensivt från egen zon på jakt efter pucken, såg sig väl inte för vad som var framför och körde in i en motspelare som for omkull. Domaren tar en tvåa för interference. Borde väl inte varit nåt, en krock. Men kunde väl lika väl varit en tvåa på motståndaren. Otroligt märkligt.
Hela SHL, domarna och disciplinnämnden är åt helvete.
Det verkar som om avstängningen bara gäller SHL. Träff spelade i J20 igår och gjorde måll dessutom.
Fint, då håller han ju matchtempo!
Det där tror jag inte stämmer. Så vitt jag kan se var han inte med igår och därmed gjorde han inte mål.
MIF - HV71 (Line Up) Stats för J20 här!
Jag tittade på matchrapporten igår och då tyckte jag att det stod Träff där. Det var därför jag blev förvånad. Jag var nog trött i huvudet och läste fel
Tråkigt för Kaski självklart. Men vi får (förhoppningsvis) en legoknekt med bättre inställt sikte på bössan i LaSläggia. Hade ju varit kanon om man kunde ha bägge däremot