Tråden om Skador/Avstängningar.

Känns som man kanske behöver en samlad tråd kring detta. Nån som har bra koll och kan uppdatera alla spelare och vilka som ligger närmast.

Så här ser det ut i dagsläget. Troligtvis är några tillbaka till torsdag.

Nästan halva laget borta då 13/25 helt sjukt ju.

Kan inte erinra mig att jag varit med om något liknande tidigare. 6-7 spelare är ju mycket men det här är otroligt. Bara en sådan sak att två backar sannolikt blir avstängda efter samma match. :open_mouth:

HV måste väl ändå slagit något typ av SHL rekord med så många borta!?

jkpglive.se/gladjebeskedet-f … ka-i-hv71/

Underbart

Fucking äntligen!!

Nu kör vi!

Hmm… “Exakt halva laget” stämmer ju inte riktigt. :slight_smile:

Gött!
Nyfiken på hur Lindbom väljer att fformera kedjorna nu, Törngren-Bengtsson-Sandberg vore underbart att se ihop igen.

hv71.se/artikel/69826/ Updatering av skadeläget.

Okey vi vet att skador är sånt som händer, det tillhör sporten, det jämnar ut sig och blablabla…

Låt oss ändå fundera på varför det blivit så här mycket. Ensidig träning och bristande rörlighet kan bidra till en ökad risk för skador och rätta mig om jag har fel men det gäller även ledbandskador. Alltså borde man ju fundera lite på hur träningsupplägget sett ut och hur man jobbar med rörlighet och varierad träning. Dock antar jag att HV jobbar på ett bra sätt vad gäller detta men jag vet inte säkert.

En annan faktor som skulle kunna spela i alla skador in är att man sätter sig själv i utsatta positioner ute på isen. Till exempel att man sträcker sig etfer pucken istället för att spela kropp, att man försöker undvika tacklingar i hög fart osv. Man försöker göra saker lite för snygt istället för att skydda sig själv, spela enkelt och spela kropp.

Vi har oerhört tekniska lirare som kan göra det där lilla extra men det är inte värt att föröka glida genom hela laget om det slutar med en knätackling eller en luftfärd in i sargen.

Ja det kan även ha med att man vill förmkt. Man tänker inte klart och utsätter sig för dumma situationer. Sen klart börjar det bli skador så är det lätt att andra slits hårt och blir skadade av det. Man kan spekulera mycket i det :slight_smile:

Vet någon när disciplinnämnden sammanträder och lämnar besked om Karalahti och Berglund? Vad händer om inget besked kommit innan torsdag, spelar Berglund då?

Om inget besked skulle komma så antar jag att han spelar.
Men man har sagt att man ska lämna besked idag, och även om det skulle dröja så ser man garanterat till att det inte dröjer så pass länge.

Pratat med ordförande Alexander Ramsay i disciplinnämnden och det kommer en dom/yttrande i eftermiddag/kväll,
både för Karalahti och Berglund.

Disciplinnämnden 2014/2015 och disciplinnämndens delegationsordning(egen länk).
swehockey.se/Omforbundet/Nam … plinnamnd/

Christoffer Persson straffas för ett liknande tilltag med 5+1 matcher så vi kan nog räkna bort Berglund till matcherna denna veckan i alla fall…

Både Karalahti och Berglund fick 5 matchers avstängning +1 böter… Surt.
aftonbladet.se/sportbladet/h … 1499302.ab

Bedrövligt, Tycker Christoffers tilltag är fulare. Tufft För Hv minst sagt.

Vi skall nog vara glada, trodde de skulle bli något 8+2 elr något i den stilen så vi skall vara nöjda

Håller med i Jeres fall. Alldelles för tufft med tanke på att han försöker sätta in en schysst tackling och där inte finns några höga händer eller klubber med i bilden. Match penalty hade räckt för att det var intereference och en skada som följd, inget mer.

Förövrigt ska Cam sitta i referensgruppen nu, intressant och kul för han att få något vettigt att göra nu efter karriären. http://www.shl.se/artikel/69874/

Allt før hårda straff.

HV71 spelare får man gærna tackla så dom får hjærnskakning. Klockren tackling från Karalahti med dålig utgång → 6 matcher.

Crosschecking Berglund 6 matcher.

Om de håller den hær nivån hela sæsongen SÅ hoppas jag fanimej att spelare som tacklar HV71s trupp får minst lika hårda straff. Vilket kommer bli tveksamt.

Edit: Førvæntar mig också att Heshka blir avstængd 5+1 før tacklingen på Sørensen.