Tråden om Skador/Avstängningar

Hade jag varit försäkringsagent så hade jag verkligen blivit misstänksam.

Finns väl andra spelare att “skada” i så fall.

Kan hålla med om att det luktar lite unket om hela situationen men kan ju vara så att han var påväg ut till utlåning (som ja skrev i den andra tråden) men att han sen åkt på skada och därav det dröjt så pass innan man hört något överhuvudtaget

Förstår inte vad JonahHV71 Och Henke67 menar. För det är ju så att HV71 står för hela lönekostnaden de första 14 dagarna. Därefter går försäkringskassan in och tar det som är max, ca 24 000 kr ? Resten av lönen betalas av HV71 fram till dag 90. Först då går försäkringen in och täcker upp 90 % av spelarens lön.

Så var i består försäkringsbrdrägeriet och varför ska en försäkringsagent blj misstänksam?

Men att man inte ens kommunicerat ut att killen är skadad innan han missar resten av säsongen. Vad är det som händer…

Zico
Nu var jag väl inte helt seriös. Men se det som en motreaktion mot medias beskrivning av Stakkes sjukskrivning som en ”mardröm för HV”.

1 gillning

Nu är man där igen. Leta fel, leta fel. Det finns förmodligen legitima skäl till hanteringen av informationen runt Stakkestad. Vi fans behöver, trots allt, inte få veta precis allt.

Klart man undrat och nu vet vi. Bra så!

3 gillningar

Man börjar räkna från det att han blev skadad, inte från dagen det blir offentligt till oss. Han har ju vart borta en bra tag nu så försäkringen lär ju ta över hans lön ganska snart. Har inte koll på exakta datum men det lär ju vara så det funkar.

Men som sägs, skum situation

Nä, det dröjer ett bra tag innan försäkringen tickar in för Stakkestad.

Försäkringen har inte tickat in ens för Kaski än och han blev ju skadad 21 sept.

Sen är det ju inga jättepengar det rör sig om för Stakkestad. Betydligt mer för Kaski då, så där borde en bra julklapp komma HV till del om drygt två veckor.

1 gillning

Rimlig beskrivning av situationen…:thinking: Tråkigt för Åke, men håll hästarna lite grann.

8 gillningar

Man skulle ju kunna applicera detta resonemang även på dig, fast då ur perspektivet att du har synpunkter på vad andra tycker/tänker/skriver.

Om man tycker att folk skriver strunt så kan man ju:

1. strunta i vad de skriver.
  2. inte ta allt på så blodigt allvar.

Jag tolkade det som skrevs som att det gjordes med glimten i ögat. Och jag kan ha fel i det såklart. Men det är klart. Man läser ju saker med den sinnesstämning man själv befinner sig i. Är man arg, sur, besviken eller bitter så är risken att man tolkar det man läser som negativt. Detsamma, fast rakt omvänt, om man är glad och positiv. Observera att detta är ett allmänt resonemang och inte ett påstående om din sinnesstämning.

3 gillningar

Gissar att Stakke haft någon känning ett tag. Har kanske kunnat spela med sprutor. Spekulation. Men i vissa lägen kan det vara bra att inte outa till motståndarna att det finns en skada att leta reda på och försöka få att kännas. Inget konstigt om HV inte annonserar “Tackla Stakke här så lär det kännas ordentligt. Slut på meddelandet.”

1 gillning

Men det finns ju ändå massor av exempel på spelare som vi absolut INTE vill ska skadas som HAR skadats i HV (Kaski, Ingberg innan säsongen t.ex.) - så om det EN gång sker i ett läge med någon där det inte spelar någon roll så tycker jag inte det är särskilt misstänkt.

Men hallå…är det inte det vi gör på forumet hela tiden. Har synpunkter på vad andra tycker/tänker/skriver. Det är väl det som är andemeningen med ett öppet forum.

Sen har vi väl alla våra egna sätt att uttrycka oss på och det är helt okey för mig så länge man inte är direkt oförskämd eller nedlåtande mot folk.

Jo. Men som jag ser det så finns det, lite förenklat, två kategorier på forumet:

1. de som för fram egna idéer, uppfattningar, åsikter och förslag inom kärnämnet för tråden.
  2. de som i huvudsak har synpunkter på kategori 1:s idéer, uppfattningar, åsikter och förslag, utan att själva komma med egna idéer, uppfattningar, åsikter och förslag inom kärnämnet.

Båda kategorierna är naturligtvis tillåtna. Men jag uppskattar kategori 1 väldigt mycket, eftersom det är den kategorin som för forumet framåt. Kategori 2 blir ofta och väldigt snabbt tröttsamma. För mycket sånt och forumet stagnerar snabbt och totalt.

Fullständigt Off Topic just nu f ö.

1 gillning

Som jag skrev till Zico och som åtminstone shitkicker listade ut så var min kommentar inte helt seriös. Sorry.

1 gillning