Tråden om skillscoach Kris Beech

Förlänger kontraktet med ett år!

23 gillningar

Har fortfarande svårt att ta in att Kris Beech vars spel bestod i att i maklig fart se till att hela tiden vara på rätt plats och kämpa till sig pucken nu sysslar med övningar i klubbteknik och skridskoåkning.

Noterar samtidigt på Eliteprospects att den långsamma och otekniska Beech gjorde 30+ poäng under två säsonger. Alltså som Borgström i år, men då hade Beech 4-5 spelare framför sig i poängligan. Min bild av Beech är nog mycket relativ.

Bra att klubben satsar på detta och förhoppingsvis gör Beech ett bra jobb. Att han inte var den mest tekniska spelaren gör kanske att han har bättre förståelse för vad andra behöver för att bli bättre. Spekulerar jag fritt.

2 gillningar

Vad man hör är ju Kris otroligt uppskattad både för det jobb han gör och också den person han är. Riktigt fint att han får fortsätta. Det hade ju annars varit en enkel väg att spara in på hans kontrakt eftersom vi kommer ha flera ledare på lönelistan utan uppdrag och flera med omplaceringar, men HV valde ändå att ta även den här posten. Starkt. Och bra för föreningen, är min tro.

6 gillningar