Tråden om: Ståplats!

Vet inte om detta är rätt tråd, men hörde rykten
om att de skulle stänga luckan till bortastå vid Cloetta på grund
av Jämtins övergång. Åtminstone fram till innan matchstart.

Nån som vet vem jag kontaktar eller vart jag beställer biljetter?

Vart ju lite skillnad på vad en dräkt kostade då och nu.
Visst ser det lite blekt ut på ståplats för att jämföra med andra mindre mediokra klackar.
Har du alltid på dig din matchjumper med cadaza som tryck?

Och det var ju skillnad på vilka inkomster man hade då mot nu. Tycker att en matchtröja för en 500ing inte är så mkt att gapa över. Alla landsting och kommunanställda hade möjlighet att köpa en Matchtröja för 350 kronor förresten. En dag som sponsras av Landstinget och Kommunen.
Jag har mina 3 tröjor.
En urgammal som är nästintill sönderanvänd men den slänger jag aldrig. 2 modernare och en har trycket Cadaza med nr 68 givetvis.
Alla matcher jag går på så åker matchtröjan på och den ska självklart vara gul och blå. Mössa och halsduk finns också. Kallingarna visas ej.

Självklart vart det skillnad på penningvärdet men du förstår nog ändå att det vart en Stor skillnad.
Måste jag förklara allt för dig :wink:

Ring till Kurre P. Nummer finns på Northbanks.se

Ja pappa det behöver du :wink: Visst är det en stor skillnad men kanske ändå inte. Skillnaden är väl att det är mkt annat skit som man ska spendera pengar på numera. Förr var det HV. Och att inte vilja ha matchtröja på sig för att man blir varm. :unamused:
Ja Herregud. Tänk vilka byhålors lador man har besökt. Det var så varmt och så trångt så man limmades nästan fast med alla andra Hvfans så man gå på bredden när man skulle ta sig ut. :laughing:
Svettiga och äckliga säkert men Gud så roligt det var.

Du är välkommen upp på pallen på ståplats iförd matchtröja och halsduk så kan du få prova på hur det är! Det är ingen höjdare. Svetten rinner som fan i bara t-shirt, tänk då hur det är med en tröja till. Däremot använder jag allt som oftast tshirtar förknippade med HV/NBS/NBSTIFO. Är inte det ok?

Är väl en och annan ungdom på ståplats som klädmässigt tror de är på en Engelsk fotbollsmatch också. De är nog svåra att få att bära matchtröja.

Är det så många som anammar det modet på våran läktare egentligen? En handfull kanske men oftast är det i kombination med tex en halsduk. Själv kör jag på mina vanliga kläder alt den vita HV-tshirten med loggan där fram.

Personligen tycker jag att matchtröjorna i ES inte är något vidare snygga. Dels för att det är mycket reklam samt att när det gäller hockey så är passformen lika med noll. HV har enligt mig varit rätt dåliga på souvenirsidan fram tills för något år sedan. Det var väl delvis en av anledningarna till att jag plus en vån tog fram “Huskvarna Vätterstads”-halsduken. Jag föredrar det snyggt och stilrent. Nu finns det dock en del schyssta tshirts och även några tjockare tröjor.

Håller med om matchtröja. Har själv försökt ha på mig det nån enstaka gång men som du säger så är de inte så himla snygga att bära. Hockeytröjor är ju inte gjorda för vanliga människor utan skydd, känns som tält. Och jag äger faktiskt ingen halsduk (kanske borde köpa det?) så de gånger jag stått på ståplats så har nog även jag kunnat kvala in i kategorin som jag själv kallar “som klädmässigt tror de är på en Engelsk fotbollsmatch” - speciellt då jag har en förkärlek för vissa brittiska märken :wink:

HV har ju faktiskt en hel del snygga halsdukar nuförtiden, dvs halsdukar som är så snygga så man kan ha dom till rocken/jackan även till vardags.

Att de däremot säljer onepiece är nåt nån borde avgå för…

youtube.com/watch?v=isIV3nw … e=g-high-u

Att barn springer runt med onepiece är la ok men att se en vuxen i en “pyjamas” gör det hela
väldigt väldigt pinsamt och borde nekas tillträde till Kinnarps Arena :wink:
Enligt rykte så bär cadaza onepiece på matcherna. Hur han lyckas komma in förtäljer inte historien :unamused:

Det kan jag hålla med dig om :wink:

Jag har alltid undrat vad hjärtat med massa prickar i på ståplats betyder, någon som vet?

Jag går in med onepiece ständigt och jämt. :wink: Sen kommer HV stället fram. Matchtröjan och kallingarna plus keps och vimpel. :unamused:

Det är ett försök att visa Wardens kalsonger, hur dom ser ut. Det ryktas att han försöker få dom som Hvs officella variant. :wink:

Det är bara folk som haft roligt med klistermärkena från snusdosorna, det har tagit kanske 1-2 säsonger för dom att bygga ihop det. Något annat är det inte.

Såg att jag själv var med. 11:24 längst ner :unamused:

jag trodde det var smuts :unamused:

Med detta inlägg vill jag återgår till underkategorin hur vi förbättrar klacken. Jag vill börja med att påpeka att våra klackledare gör ett bra jobb, de gör helt enkelt så gott de kan, framför allt #59Larsson. Stor eloge till dig!

Som flertalet redan har varit inne på är det i den stora massan problemen finns. Framför allt alla dessa barn och äldre med armarna i kors.

Hur gör vi då för att nå en lösning på problemet?

klacken och dess medlemmar saknar egentliga befogenheter att ta den stora skara som inte sjunger i örat, men det är viktigt att alla vi som står i klacken tar vårt ansvar!

Jag minns från utomhusmatchen att NBS spred ut de sjungande medlemmarna över arenan. Detta för att få med alla i sångerna. Jag anser att man bör jobba mer på detta vis. När jag själv är på plats med mina vänner försöker vi placera oss på “vänstersidan” av hemmastå. Det är inte lika roligt som på “högersidan” där de mest hängivna står - men vi behövs mer på vänster sidan. Jag anser att detta är ett minst lika stort problem som de tidigare nämnda. Vi måste få bättre spridning av de sjungande individerna i klacken. Dessa individer borde/ska i största grad uppmana sin omgivning till att delta i sångerna. Naturligtvis med en positiv jargong!

Jag har vid flertalet försök fått med mig mina tysta grannar i sångerna utan större problem och misslyckas man så glor de lite extra, men skit samma, jag känner dem inte ändå :laughing:

Då jag tyvärr ej är fast medlem i NBS så har jag dålig insikt i hur många träffar som hålls utanför hockeyn under en säsong? Träffarna är ett utmärkt sätt att stärka sammanhållningen inom klacken och skapa en tydligare “vi mot världen”-känsla. En träff kan vara allt ifrån ett möte på klubbhuset - till ett par öl på krogen. Jag tror att en av de största faktorerna till att Klapp & Klang var så framgångsrika var just den fantastiska sammanhållningen.

Vidare är kommunikationen med HV viktig. Här vet jag att HV har varit flitiga på att “misshandla” NBS tidigare, men hur ser det ut idag? Skulle man kunna föra en dialog med föreningen om att försöka förbättra akustiken i arenan för att skapa en “häftigare” upplevelse för arenabesökarna? Framförallt att få HV som förening att förstå att en härlig stämning på läktaren bidrar till en större upplevelse för samtliga besökare?

Likt alla andra föreningar är det viktigt att återväxten är god och här har nuvarande medlemmar av NBS och BC ett stort ansvar. För att lyckas säkra återväxten måste de yngre skolas in. Därför är det viktigt att vi lär samt uppmuntrar de yngre och de nya på ståplats att aktivt delta i skapandet av stämning i arenan. Detta är den del som kan förbättras mest på vår ståplatsläktare. Att alla vi som redan är aktiva på ståplats tar vårt ansvar att “skola in” de andra. Detta är inte enbart klackledarnas roll, utan även massans.

Slutsats för en bättre stämning:

Bättre spridning av de som sjunger i klacken
Försök till förbättrad dialog med HV71
Mer träffar och dylikt för att öka sammanhållningen i klacken
Mer positiv uppmaning till att få de tysta i massan att faktiskt vara delaktiga