Tråden om: Statistik!

Tack för din optimism, det är skönt att läsa så här i vintermörkret.

3 gillningar

Hujeda mig vilken nagelbitare. Ärligt talat så kan jag inte bestämma mig för om jag ska vara optimist eller pessimist.

Äh, jag tror inte på det själv. Men, det är en möjlighet! :slight_smile:

1 gillning

Hoppet är det sista som överger oss

Det sista som överger oss är tyvärr Kent.

9 gillningar

:joy::sob::joy::sob:

Fy fan vad deppigt, och tyvärr säkert också sant.

1 gillning

Snacka om att kontra med en dödsstöt. Det var det hoppet liksom…

3 gillningar

Halvkapar den här tråden för att skriva lite om en nyligen fyllda 16 årig stockholmare, Viggo Björck med över 100 000 visningar på sin EP-profil.
! Jag studerade han lite närmare under gårdagens U16-match mellan Nacka och Täby och jösses vilken talang Viggo är! Ta gärna en titt på bilden nedan för lite statistik gällande hur dominant han är.

Som 15 åring så gjorde han alltså 98 poäng på 36 matcher i J18 region. Han gjorde 34 poäng mer än tvåan i den totala poängligan. Som jämförelse så gjorde gjorde HV71’s bästa poängplockare Noel Skarby 26 poäng på 17 matcher.

Viggo dubblerar just nu och spelar både med U16 och J18. Han avslutade för drygt två timmar sedan U16-matchen mellan Växjö och Täby där han var inblandade i Täbys samtliga mål och stod för 2+3. Nu en kort stund senare så spelar han med Täbys J18. Imponerade att orka med så pass tuff matchning (spelar många minuter dessutom) i den åldern. Synd, men förståeligt, att han valde Djurgården. En spelare vi kommer få se mycket av i framtiden.

1 gillning