Tråden om Tim Brithén

Ny assisterande.

hv71.se/artikel/67755/

Verkar som en bra värvning med samma filosofi som Johan. Men jag börjar ändå bli lite nojig över att vi inte har någon rutinerad pjäs med än.

Välkommen Tim!
J&J fortsätter på den lite oprövade och vågade vägen, minst sagt spännande och tror han kan passa bra in Lindboms hockey och laget men känns ju lite oroande att sätta ihop en konstellation utan rutin på denna nivå.

Familjen HV förnekar sig inte :slight_smile:

“rak och tydlig” enligt egen utsaga … hmm, en “bad cop” till den “good cop” vi fick förra veckan :smiley:

Skämt å sido, Välkommen till föreningen Tim, detta blir skitspännande!

Angående Tim Brithen som tränare… Jag hade honom som juniortränare i Motala AIF när jag var runt 15-17 år, detta var väl mellan 2001-2003. En riktig drivande tränare som alltid vill vinna… Rättvis behandling av alla individer, iaf när det gäller juniorer… Killen har verkligen temperament och spelade man dåligt så fick man höra det, däremot gick han inte på en individuellt utan på hela laget… Jag utvecklades enormt med under tiden jag hade Tim som tränare… Absolut den bästa tränaren jag hade under min “karriär”. Nu har det så klart länge sen och han har naturligtvis utvecklats i sitt sätt att leda, och nivåskillnader ska vi inte ens tala om… Men ville ändå dela med mig av den personliga erfarenhet jag har av Tim… Hoppas han lyckas i HV!!

Intressant att höra podden med Johan Lindbom, han nämner bland annat att Tim var hans önskemål och rekommendation varefter JH&JD träffade Tim och vad det mynnade ut i vet vi ju nu!

Tim’s kontrakt kan sägas av båda partnerna efter årets säsong och jag hoppas att så blir fallet.
Det känns, ur en supporters perspektiv, som att Tim inte bidrar med alltför mycket mer än att ge Lindbom ryggdunkar och se bitter ut. Pojken står på bänken kväll in och kväll ut och tuggar tuggummi men det händer fan inte mycket mer. Hur många intervjuer med t.ex HVTV eller CMORE har han gjort? Verkar vara en riktig jävla kompisvärvning som enbart finns i tränarstaben på grund av hans kamratskap med Lindbom och brist på alternativ. Det är möjligt att han är en jävla hockeygud i omklädningsrummet/på träningarna men på matcherna så imponerar han inte. Har suttit precis ovanför HV71’s bås ett flertal matcher under säsongen och i mina ögon så är han följande. Anonym, tillknäppt och världsmästare i att se hård ut.

Bra inlägg. Håller med dig om allt.

Va vill du att han ska göra? Cykla enhjuling och jonglera med motorsågar? Vi har väll igentligen ingen aning om hur han är som tränare. Att han inte direkt verkar vara nått charmtroll kan jag väll hålla med om men det är ju inte det han är anställd för heller.

Nä, det få vi nog låta JohanX3 bedömma om ni inte har något konkret att komma med vad gäller hans prestation som tränare.

Varför skulle han vilja det? Vad har det med hockey att göra? Han har en syn på något och kommenterar den. Du däremot, skriver aldrig något eget utan hänvisar bara till att de som arbetar i HV vet bättre och vi andra ska hålla käften. Om vi skulle göra som du ville så skulle det inte finnas ett forum då det inte skulle finnas någonting att skriva eftersom att vi som inte arbetar i och kring laget kan veta hur saker och ting ligger till med 100 %-ig säkerhet. Lägg nu ned dina fasoner och försök att bidra med någonting konstruktivt. Du framstår bara som pinsam.
För övrigt håller jag med Trött liten jävel.

“om ni inte har något konkret att komma med vad gäller hans prestation som tränare” skrev jag. Jag menar inte att vi inte ska ha åsikter. Jag är helt för åsikter och jag har dom ibland jag med också även om jag oftast försöka underbygga dom med relavanta exempel. Det jag menar i det här fallet är att vi borde bedömma Tim efter hans kvaliteter som tränare och inte bara en massa löst snack om att han inte verkar rolig i rutan. Ingen anledning att hetsa upp dig så fruktansvärt.

Om vi bortser från att han verkar vara en rätt oskön person kan vi ju kolla på något så konkret som HV:s tabellplacering. Idrott handlar ju i slutändan om resultat. Och om nu HV, vilket jag tror, hamnar runt en åttonde-, niondeplats och sedan ryker i play in/kvartsfinal tycker jag det är en god anledning till att inte gå vidare med Brithén. Hult och Co var ju faktiskt rätt smarta när de skrev in ett optionsår i kontraktet, så om nu allt skulle gå käpprätt åt… Varför inte ta chansen att uppdatera tränarsidan med två rutinerade tränare?

Som jag skrev så har jag suttit precis ovanför/väldigt nära HV71’s bås under ett antal matcher (ca fem-sex) och jag är inte direkt lyrisk över det jag hört/sett av Tim. Även Lindbom har känts väldigt ostabil men Tim känns snäppet sämre.
Intrycket jag har fått, efter att ha tjuvlyssnat och studerat, är att detta “radarpar” är ganska rädda för att göra bort sig.
De coachar gärna väldigt safe och tar ogärna ut svängarna. Det känns som att de gärna vill vara alla spelare till lags och ställer därför ogärna några större krav eller kritisera spelare. Jag menar hur många bänkningar av etablerade spelare som underpresterat har vi sett? Detta tror jag är en stor skillnad jämfört med hur de bästa tränarna i SHL arbetar, t.ex Roger Rönnberg.
Mycket grundar nog sig i att båda är väldigt oerfarna och kanske därför inte vågar ta den plats och ställa de krav som krävs för att nå framgång. Det är just där jag tycker att Tim brister rejält och därför ser jag gärna att han lämnar HV71 och vår borg efter säsongen.

Var skriver vi om Ted i den här tråden? :slight_smile:

Fråga mod Diabolics, det är han som är förvirrad :wink:

dubbel-ban på mig!!!

#Avgå Diabolics :wink: :laughing:

Tim lämnar när Lillis ansluter.
hv71.se/artikel/79929/