Tråden om Topi Jaakola

Välkommen till HV Topi, känslan på förhand är att det är en mycket stark värvning!

Fantastiskt bra värvning!
Grymt jobbat av Johan och Johan återigen! :slight_smile:

En riktig bra värvning. Känns som vi länga saknat en ledande back som är bra åt båda håll och som besitter en hel del rutin. Kommer vara en viktig pjäs i laget oytch perfekt mentor till våra unga backar Pilut, Cederholm, Brännström och till viss del också Hedberg.
Och ett extra plus i kanten att han är finne!

Riktigt bra värvning.
Verkar som han lirade ihop med Thörna i Lev Prag 13-14

Välkommen till HV71 :slight_smile:

I intervjun med Johan Hult får han frågan hur han tycker det känns att vara tillbaka i svensk ishockey. Han låter ju inte exalterad direkt.

Tror de bara de är hur han är som person, hela intervjun ger han ett tveksamt intryck men tror han är lite ringrostig på svenskan och därmed ger den tveksama intrycket.

Sen har jag alltid tyckt finsksvenska tonen låter väldigt tveksamt när man pratar

Är de bara jag som tycker han är lite lik Andreas falk i bilden innan man startar videon?

Han är inte direkt en lins-Linus i medial utstrålning. Men han låter ödmjuk, inser skillnaden mot KHL och att det tar ett tag att komma in i det mer aktiva spelet. Gillar när han säger att han ska bidra med en hög lägstanivå, ge allt för laget och från det får vi se vad som kommer mer.

hv71.se/artikel/kfbjaj6c3-3 … arps-arena
Intervjun. Ser att ni fortsättningsvis kör en länk.
Tack.

Håller med, efter att ha läst kommentarerna före jag såg intervjun trodde jag att han skulle låta väldigt ointresserade av att spela men tycker inte alls det låter så. Är nog bara en misstolkning.

Oj oj oj

Alltså mitt meddelande var ej menat att han inte ville spela här utan var mer inriktat på hans osäkerhet på svenska språket och han är säker lite osäker/nervös för komma till ny klubb o testa hur han står sug i SHL idag. Visst han kanske hade velat vara kvar i KHL men nu är han här och han skulle inte kommit hit utan vilja

Med tanke på att Topi värvades som en ”tvåvägs-back med styrkor både i offensiven och defensiven”, känns inte denna värvningen allt mer som ett litet fiasko? Hans 8p är sämre än den hårt bespottade Zanetti som mäktat med 10. Visst, Topi har spelat +7 jämfört med Zanettis ±0 men då lär man betänka att Zanetti oftast skickas in för att spela 0-0 samtidigt som Topi får chansen när det brinner till.
Vill inte se en förlängning av detta kontraktet.