Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

Det är absolut inte samma sak. Här är det enbart resultat och tabellplacering som räknas. Om detta leder till att vi hänger kvar, så är det ok för mig.

Nej du har rätt, detta är en förening med betalande medlemmar så det är värre.

Självklart önskar jag att Challe är en hockeygud som legat i slummer 10år och nu kommer lösa problemen. Önskar bara att det skedde utan sådamt här trams.

Kan inte någon testa sin behörighet och starta en Challe-tråd?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Seriösa rykten 22/23: Diskussioner

Done.

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Tråden om assisterande tränare Charles Berglund

Lyssning alla! I dagarna bröt Roger Forsberg sitt kontrakt med Boden.

Med tanke på Nubbens tidigare kompisrekryteringar i både HV och andra klubbar, vad är oddsen för att vi får se Roger Forsberg i HV:s bås innan säsongen är slut…?

En inte helt osannolik tanke. När HV kvalar i vår gör vi med det med Challe som head coach och Forsberg och Stille som assisterande.

1 gillning

sons of nubben

3 gillningar

Troligen ganska osannolik. Han har precis skrivit på för resten av säsongen i Östersund, dvs hans “hemklubb”.

3 gillningar

Vilken tur!!!

1 gillning

Karl helmersson lämnar bik karlskoga efter säsongen. Tycker han känns spännande har levererat med små medel och fått boforsandan i sig. Sam hallam blev ju helt okej efter åren där.

Helmersson har ju en historia inom HV dessutom då han spelat både junior och seniorhockey i HV.

Absolut någon jag kan tänka mig i HV nästa säsong.

Skulle också kunna vara en ass ett par säsonger och sen ta över, lex Hallam i Växjö även om det gick snabbt att ta över där.

Borde ju inte vara omöjligt att få hem Andreas Falk också som väl bor i Bankeryd?

Har mer och mer landat i att vi behöver ha en helt ny tränarkvartett nästa nästa säsong. En riktig nystart behövs.

4 gillningar

Detta vill jag också!

Han förlängde precis meSAIK

skit

Typiskt :frowning:

Vem tror vi kommer in för resten av säsongen?

Kan inte tänka mig att Tommy är vår coach på tisdag.

Måste jobbat stenhårt på en ersättare sedan i september / oktober när man såg vart det barkade.

Så måste vara ett namn som man scoutat och noga valt ut.

Boork
Andreas Johansson
Dahlén
Fredrik Andersson
Fagervall
Stammis i spelbutiken

Är väl ungefär den nivån Nubben och Lindbom lyckas med om man ska gå på hur de tänker och funkar.

Ingen. Sticker Tommy får vi Challe som coach. Bara att lägga önsketänkadet på hyllan och inse verkligheten.

Jepp, detta känns givet just nu och då blir det inte heller någon ny röst som ger spelarna en skjuts inför kvalet utan det blir en som redan varit med under delar av kräftgången så vi missar att få in den nya energin.

Norbergs plan är både uppenbar och genomskinlig, även för spelarna tyvärr som inte heller lär se challe som en nystart.

Inför nästa säsong hoppas jag man kan få in Törmänen som tränare. Men det lär väll inte hända. Nemirovsky skulle också kännas spännande som någon nämnde någonstans. Eller varför inte han Fredrik Söderström?

Men med nubben gissar jag på Dahlen som comeback eller Fredrik Andersson…

Får vi ett byte i år så skulle det inte förvåna mig om det blir typ Leif Strömberg…