Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

Samuelsson måste bort men man får skrämselhicka när man tänker på vem Nubben skulle ersätta honom med.

Blir det Fredrik Andersson eller Joakim Fagervall som blir nästa tränare säger jag upp mitt medlemsskap.

Hur vore det att låta Fagervall ta över? Låta karln få chansen att rädda kvar ett lag… skulle han lösa det? Tyckte jag såg lite klös i djurgården när han hade dom.

Nej. Fagervall har inte lyckats med något sedan han slog igenom som tränare med Västerås i allsvenskan.

Galet att Djurgården tog in honom från Malmö ifjol. Galet att de behöll honom när de åkte ur.

Tycker ni det är otydligt med Tommy nu, då skulle ni bli vettskrämda av att se HV spela hockey under Fagervall. Finns inga som helst linjer, extremt dålig på att nyttja lagets bästa spelare.

4 gillningar

Håller med föregående talare, Fagervall vore inte riktigt Challe-klass, men inte långt ifrån…och då menar jag inte i någon positiv bemärkelse.

Finns inget långsiktigt alternativ tillgängligt så handlar det, iaf enligt mig, om att få in någon som kan kräma ur den sista energin ur spelarna, som gör att vi inte behöver höra “vi kom ut med dålig energi” en enda gång till den här säsongen. Sen är det bara att hoppas att det räcker.

Sanny & Svensson diskuterade följande tränare:

Johan Lundskog Johan Lundskog Team Staff Profile - Elite Prospects
Håkan Åhlund Håkan Åhlund Team Staff Profile - Elite Prospects

De dissade tanken på att Charles tar över, men lämnar det inte som omöjligt (huvva…)

Jag är nog mer intresserad av Åhlund än Lundskog. Lundskog ser flöjtig ut. :wink:

Nyfiken på din motivering till denna önskan?

Jag tycker Hv´s största problem de typ 5-6 senaste åren har varit att spelarna inte maxar på match, antingen så har dom för dålig motivation = tränarens fel, eller så har de får dålig diciplin = tränarens fel.
Jag tror personligen på att det är diciplinen som saknas, men AJ fick ju gå så fort han blev hård…jag får känslan av att det är okej att chilla i Hv, och det skapar dålig motivation för de spelare som faktiskt vill kämpa, så slutar dom kämpa med

2 gillningar

Lätt känna igen att det är du när du omnämns.
Snart borde de ju plocka upp lite analyser från hårt eminenta forum :slight_smile:

Svensson lurkar säkert här.

Åhlund kan vara vad HV behöver i ett kval. Totalt icke PK och är knappast konflikträdd. Men det kan också bli totalt fel. Det vore en enorm chansning. Men så som det såg ut mot Luleå känner jag mig uppgiven. Det är den sämsta prestationen jag sett ett HV lag göra.

Jag tyckte man gjorde några bra matcher. Rögle borta var kanon, där man spelade ett mer defensivt och enklare spel.

Jag gillar hockeyn som Åhlund står för i detta läget, men hans personlighet kan vara totalfel för HV. Men nu måste det bytas HC.

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/far-sparken-spelare-kanner-sig-mobbade/

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Silly season: Seriösa rykten 22/23

Aftonbladet skriver samma

Varför agerar vi för sent, igen?

Vilken jäkla soppa… Svårt att låta bli att inte bli rörd, Tommy som kom hit och tog upp oss, sen slutar det på det här sättet?

Frågan är, Challe är ju ensam kvar, vem kommer in? Är ju fan match imorgon.

Challe ska rädda oss kvar? Lutar åt det va. Då kan vi slänga in handduken redan nu.

Känns som Lindbom kommer stå i båset imorgon va?

2 gillningar

Jag skrev för ngn dag sedan, den dag Challe tar över, då håller jag på Oskarshamn istället. Mitt lag finns inte längre.

Det blir väl Challe, Hardy Nilsson och Leif Boork.

1 gillning

En glädjens dag! :sun_with_face:

Bruce Boudreau är fortfarande ledig va? :crazy_face:

Kan Oscar Sundh bli en som kliver in i båset? Chalmers, Lindbom och Sundh?