Tråden om vår nästa tränare 22/23 och framåt

Det här känns ju inte ett dugg banbrytande, Lindbom eller Samuelsson… samma i mina ögon. Enda som talar för detta är att jag inte alls tror det kommer vända. Jag har jublat över varje värvning och inte haft ett enda rätt :joy::joy:

Reaktionerna i tråden här känns tämligen blandade. För en oinsatt känns det spontant som att det inte kan bli sämre än vad det är nu. Vem vet, Challe-effekten kanske är på riktigt? Fast retroaktivt. :smiley:

Råkade se ett litet möte idag.
Behöver inte betyda ett skit.
Agne kan vara på G som en tillfällig stöttning/lösning.

Välkommen till forumet!

Den enda challe-effekt jag vill se är vinddraget när dörren stänger bakom honom…

3 gillningar

Stillman! skojar…

1 gillning

Jag hoppas för fan du menar Agne, som i Agne & Svullo???

Jag vill inte ha någon annan Agne i föreningen.

Wilander kanske är, som man säger ibland…arbetande styrelseordförande.

Alla äskar väl Bengtsson?
:wink:

:sweat_smile:

Hur då? Var Agne på plats i HG?

Ok. Vad förväntar man sig genom detta bytet. Lindbom har väl ett sådär bra CV hos HV eller? Jävla cirkus…

Vi klagade över samma saker med Lindbom som vi gjort med Samuelsson…

Varför skulle något bli bättre med Lindbom?

Bra att man agerar men var det här det bästa vi kunde skaka fram?

Kommer Agne tillbaka så blir det nog inte att kolla på HV71 mer.
Då ger jag upp allt vad hockey heter och lägger all min tid på familjen.
Har ätit, sovit och skitit HV71 i över 40 år. Men aldrig någonsin har HV71 betytt så lite som nu efter hur man förstört denna förening. Skulle Agne komma tillbaka så slutar jag bry mig.

2 gillningar

Pelle G helt rimlig. Kunnig och lyckats fint med Dalen även om det är Hockeyettan. Borde ha fått möjligheten till HC istället för Lindbom.

1 gillning

Nää.
Det käkades lunch på annan plats idag.
Men som sagt, behöver inte betyda ett smack.
De där “gänget” hänger lite då och då.

Jag kan tänka mig att Lindbom bara blir ett yttre skal, för att ta uppmärksamhet, men att det blir Pelle som styr i saker…

5 gillningar

Agne är väl ordförande i SDHL också va?

Är det så svårt att hitta någon så man tar en från styrelserummet eller är pengarna slut?

Nystart? nja…hade ju hellre sett någon utifrån som inte varit med på den humörsänkande resan hittills. Är detta permanent eller några dagar/veckor undrar man ju.

Men bra att man agerar i allafall, kanske lindbom suttit lika frustrerad som vi och sett bristerna i vår taktik och nu har mirakelmedicinen på G…=)

Well well… Det är ju en förändring som iallafall andas HV71 anno 2020-talet. Ingen kan räkna ut något i förskott eller i efterhand förstå resonemanget.

Pelle G gillar jag som person och kravställare (?).
Lindbom lyckades ju inte så bra senast, men 2017 fick han ju faktiskt laget att funka rätt hyffsat.
Challe… Ingen uppfattning alls faktiskt.

Bära eller brista. Hoppas nya tränarkonstellationen får en bra start så kanske det blir något att rida på genom kvalet.

1 gillning

@Haard
Med tanke på att folk roppade på Oscar Sundh och Kronwall. Så får väll Lindbom ses rutinerad.

Men FY FAN!!!

Ska Lindbom sparka sig själv nu?

Det ända man vet just idag är att Lindbom är “Headcoach”, detta behöver ju inte betyda att han är det den 14 mars…
Man kanske jobbar på en annan lösning parallellt?

Att eventuellt ta in Dahlén! man behöver ju inte ens gissa vems som kom med det förslaget. Ganska tydligt också att det var någon/några som inte var så tända på den idéen. Det visar också att vår SC inte har fria tyglar, utan det är andra som bestämmer.