Träning 1 - 2018/19

figren - johan johnsson - törngren och isac verkar dela på en kedja. Jag tolkar det som lite oklart läge där.

De övriga verkar mer intakta.

Figren gör mer mål…

Fem mot två övning med hela femmor.

Defensiva backpar:
Lehtonen - persson

Lauridssen - ytterell

Berglund - strömberg

Pilut kör med fehervary

OFFSIDE, det målet räknas inte…

domarna är lika dåliga denna säsong… :angry:

Nu jävvlar, matchspel. :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Lauridsen leker med vitt lag…

:smiley:

Det här är skitskoj, tedefart fäller önnerud utanför spelet, innan dess “slåss” han med Lehtonen :smiley:

0-0 mellan vitt och blått än så länge:

Blått har:

önnerud och thörna-kedjorna, samt backpar: berglund- lehtonen, Lauridssen ytterell.

Vitt har:

teden samt figren-linesen samt backar: pilut, fehevary, berglund, Andersson

Straffövningar nu, thuresson gör en gammal #24-klassiker, slagskott. Mycket uppskattat av undertecknad.

Vitt lag vann strafftävlingen… tydligen, isac (?) avgjorde.

Slut nu.

Oklart hur man skall sammanfatta detta, det var så länge sedan man såg en träning så man har svårt att jämföra.

På det hela taget är jag positiv, det är relativt många nya ansikten, de som kommit in ser ut att vara småväxta och kvicka, med undantag för backsidan.

Jävvlar :open_mouth:

de övar lite direktskott efter träningen, Ytterell har ett jävvla klipp i bössan…

:smiley:

Persson övar lite “puckteknik” på egen hand… hmmm, jag uppskattar detta och rekommenderar mer :wink:

backarna stannar kvar efter träning och skjuter, plus Oscar…

Högsta betyg till liverapporten!

Spontant känns det som bra kedjor.

Tror dock Figren kommer få det extremt tufft i år, med tanke på hur långt ner han redan är i hierarkin. Tror han kommer bli förbisprungen av Törngren, Johnsson och Gustafsson. Kanske inte så mycket på grund av Figren själv utan mer för att jag tror att de tre nämnda kommer göra det riktigt bra i år.

Såg ej Gustavsson idag? Var han med? Om inte varför?

Spelar J-18 turnering…

Nils Andersson?

Ja? Han var där. Såg intressant ut.

Det spelar nog ingen roll hur mycket Persson än övar på den biten. Noll mål på två säsonger talar sitt tydliga språk. Tur att han är en defensiv klippa hursomhelst…

Stort tack för alla kommentarer! Det här är väldigt tidigt men känns…lovande :slight_smile: