Träning 1 - 2018/19

För Er som missade ispremiären så har JNYTT även detta året filmat hela träningspasset.
1 timma, 32 minuter och 18 sekunder långt. Bara luta sig tillbaka.
Varsågoda: jnytt.se/article/hv71-gar-p … ivesander/

Min analys:

Själv var jag på plats i arenan idag. Kan väl säga att det var som det brukar vara så här års. Mestadels barnfamiljer som letat sig dit och givetvis en mindre skara från klacken som stod och gapade som om det vore en SM final. Lite barnsligt kan tyckas. Låt grabbarna på isen få höra vad tränarna säger, istället för som idag, att Johan ska behöva skrika till spelarna för ett par fans står på ståplats och gapar och skriker som om de aldrig hade satt sin fot i en ishockeyarena tidigare. Skärpning på en del fans här alltså.

Jag fick det till att samtliga nyförvärv var på is förutom Åhman. Gustavsson fattades också. Annars var de alla. De körde lite klassiska övningar och avslutade med att lattja lite hockey. De ställde upp nått sånt här om inte minnet sviker:

Mikko Lehtonen - Christoffer Persson
Christoffer Berglund - Martin Fehervary
Nisse Andersson - Didrik Strömberg
Alexander Ytterell - Mikael Lauridsen

Andreas Thuresson - Joakim Andersson - Simon Önerud
Mathias Tedenby - Markus Ljung - Sebastian Wännström
Martin Thörnberg - Anton Bengtsson - Oscar Sundh
Christoffer Thörngren - Johan Johnsson - Robin Figren/Isac Brännström

Helt omöjligt att säga något efter en träningsmatch. Ingen såg piggare ut än nån annan. Tycker dock att Bengtsson har lagt på sig ett par kilo. Syntes i ansiktet att han blivit större. För mycket pilsner och grill i sommar kanske? :wink:

Tycker nu med facit i hand som förut. Det saknas spelare. Kvalitetsspelare och breddspelare har vi, absolut. Men vi saknar fortfarande en, kanske två stabila målgörare av rang. Den typen av spelare saknas i dagens HV71.
Även backsidan känns ofärdigt. Svårt att sätta fingret på vad det är som saknas där, men förhoppningsvis kommer det synas inom en snar framtid när allt kommer igång.

Men åter till ispremiären: Ni som ej var där - Ni missade inget. Mediokert och ganska tråkigt, precis som det ska vara just nu.
Ge dom ett par veckor så ska ni se att det ser helt annorlunda ut.

Tack för din “analys”. Du konstaterar att det är helt omöjligt att säga något efter en “träningsmatch”. Men du är ändå övertygad om att det saknas både en och två målgörare.

Återigen, tack!

Spännande. Jag tyckte precis tvärt om. Skitkul att vara där. Det fanns mycket att hämta i att titta på hur spelarna kommunicerade, hur de gamla HV-lirarna interagerade med den nya.
Det är första träningen, men man kunde se att vissa var hungrigare än andra, texvis så försökte Johan Johnsson visa framfötterna (med hög intensitet), även Thuresson som verkligen ville göra mål i alla lägen.
Det fanns mer att titta på men man har bara ett par ögon.

Varken hörde eller såg några från klacken (förutom utspridda på läktaren) under den tiden vi var där, från 1030-1135 typ.
Så de kunde inte stört så mycket…

Jag hörde inget heller, men jag satt på sidan med banderollen.

Tittade på träningen idag. Fan vet inte om de är jag men tycker de känns som en helt annan intensitet i träningarna i år.

Tycker nyförvärven vi fått in ser intressanta ut.
Dom som utmärkt sig mest tycker jag.

M. Fehrevary: kommer smälla när han är på isen i i vinter. Han håller inte igen på träning heller.
Thuresson: ser riktigt intressant ut. Tung o möta med bra teknik o bra skott.
JJ: Han kommer bli nyttig i vinter. Ger allt hela tiden. Bra i båda riktningar.
Önerud: blir en ledare i år.
Nils Andersson: mycket puckskicklig och lär och bör få spela MYCKET i pp.

David Gustafsson: jsg vet inget nyförvärv. Men oj va han kommer bli bra i år.
Förvånar inte mig ett dugg om han i slutet av säsongen spelar en av topp två kedjorna.

Dessa är dom jag tycker stuckit ut mest hittills. Tror vi kommer bli bra i år.

Härligt med info från träningarna. Ökar på match abstinensen ytterligare…
Hur ser Gustavsson och Törngren ut. Det är killar jag tror kommer se annorlunda ut i år än tidigare.

Både Gustafsson o törngren såg pigga ut. Men Gustafsson stack ut. Killen är bra. Han kommer vara viktig för laget i år. Blott 18 år.
Berglund fick btw en smäll i en övn och såg ett tag ut att ha riktigt ont i knät. Dock så bet han ihop och fullföljde träningen.

Är det någon som vågar uttala sig om Thörnberg?
Jag tänker mig att han eventuellt studsar upp lite igen i sin roll gamla roll som målgörare. Det såg enligt mig ut som att det fattades något i benen och i timingen ifjol. Men han har ju inte direkt varit skadefri. Men hur ser det ut nu? Han borde väl fått en bra mycket bättre uppbyggnadsträning i år?