Träningsmatch 1: Malmö borta 220818

Oj va snyggt!!!

Lätt. 1-1.

Såja Andre KIng

Grinigt för att vara träningsmatch, men klagar inte

[size=200]fy faaaan hata malmö stad-[/size]

Piss.

Förutom Petterssons mål så ser det ut som skit, tur det bara är första träningsmatchen för säsongen :slight_smile:

Helvete, missade första tio pga denna stad inte har några parkeringar…

Gör rätt mkt ha en match i benen som malmö har. Kul det är igång bara :sunglasses:

Kom in för att se Pettersons mål… sen tedebys utvisning å ett danskmål… fan. Dålig dag so far.

Bättre framåt än bakåt. Alltså helt väntat.

Det kommer bli bättre.tro mig. Detta laget kommer aldrig åka ur shl.

Svårt att dra några växlar efter en period. Det är tydligt att Malmö med en redan spelad träningsmatch är mer inne i det än HV. Kul med ett snyggt pp-mål av André och snygg assist av Boedker. Hansson tar för sig ordentligt och har varit nyttig. Vigneault ser ut att ha grymma problem med tempot och är konstant felplacerad, dålig på att teka också.

Matson borta. Så nog mer att man slänger in Hanson där det finns en tom plats…

Annars finns det väl inte så mycket att säga om HV:s prestation. Ser man dock till motståndet skulle jag säga att den visar att steget mellan allsvenskan och SHL är rätt stort. Lär få se ett par,tre allsvenska HV-spelare som floppar i år. Är min känsla.

Delar känslan till 100%. Tror några kommer få sig en rejäl resa, särskilt kopplat till det fysiska spelet som är mycket mer intensivt i SHL. Spetsspelarna är uppvaktade på ett helt annat sätt och är de inte förberedda på det så blir det jobbigt.

Personligen drar jag noll växlar över en period i Hv71 första match. Måste se mkt mer innan jag börjar “svinga” Vill bla se matcher med Andrae och Strålman/Almqvist med i laget.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Alltid gillat Martinsson för det där. Tycker han har en bra blick för passar.

Billins :astonished: :astonished: :astonished: :astonished:

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: