Träningsmatch 1: Malmö borta 220818

174cm bitter chihuahua.

Förstalinan är KLASS.

Joonas är stark över pucken.

Man ser ju redan nu att de finns väldigt mkt skills i laget på forwards.

andra perren till HV, på alla sätt. Framförallt språkligt.

Tycker det ser bättre ut över hela banan i andra.

Martinsson. Jävla drömback.

Säker med puck, blick för spelet och positionssäker. Han blir viktig i vinter.

Som sagt. Martinsson ser otäckt bra ut för att vara så tidigt. För övrigt släpper vi till en hel del öppna lägen bakåt…Såhär långt har Westerlund och Bengtsson inte övertygat mig om deras storhet men jag ska såklart ge dom fler matcher…

Tror han känner själv att “nu jävlar måste jag bevisa för alla att jag kommer ge allt” Menar han blev lite buad på under is premiären.

Sjöholm är en av de backar som inte kommer tillhöra HV71 efter juluppehållet (Om nu inte nått magiskt skulle ske och han blir stjärna över en natt)

För att vara försäsong och med endast 6-7 is pass i benen så ser det onekligen bra ut.
S.V kommer inom nån månad ha en fast roll i 2:a kedjan samt en given roll i 1:a PP uppställning. Det finns så otroligt mycket finess och skicklighet i denna kroppen.

Bröderna Davidsson kommer få det tufft denna säsongen och inte alls lika mycket istid som förra säsongen - med all rätt. Man ska förtjäna sin plats och istid när man spelar i högsta ligan.

Mattias Tedenby är fortfarande pigg på rören, men det märks att det inte är samma dynamik och power i åkningen som för 4-5 år sen.

Vi har mycket roligt att se fram emot. Detta kommer bli en underbar resa.

Lite tidigt kanske att säga det kan jag tycka, han har flygit fram bla nere schweiz där de är mer fart än SHL.

Vet att jag gnällt om för klen backsida sen 2017 och tyvärr haft rätt i det.

Jag vet även att vi är 2 perioder in i första matchen för säsongen.

Men Glad(Bertov), Bengtsson och Sjöholm skulle kunna få det tufft i vinter är min omedelbara känsla.

Värvningen av Bengtsson förstår jag förövrigt mig inte riktigt på. Jag tyckte inte Bengtsson var speciellt bra i Djurgården förra året heller.

Förhoppningsvis kan Stillman och co utveckla Bengtsson till en grymt bra back.

Westerlund däremot ser klart intressant.

Tedenfart, foppa vesel i PP, såg jag rätt?

Jo dom va inne nu i 3e

skit.

typisk malmö-hockey.

Klent.

Hmm, en missade smällen,. var den ful?

nu pp. mål, foppa?

var det verkligen straff? Såg billig ut, som dansk öl, det är de vana vid, här.

fan.

Arsle.