Träningsmatch 2: HV71 - Djurgården (230823)

Svenska spel trophy :joy:

Vilken skit. Men, vi skall spela hockey, det är positivt.

18:50 den 23e, dvs onsdag så möter vi djurgården. Sändning på JP, men jag är ingen JP-fan så jag kommer nog se den på följande ställe:

Expressens livestream

Djurgården… jag tror på torsk och djurgårdsk, samt medial eufori, över både hur jävla bra djurgården är samt skadeglädjen för hur kassa HV är. I like it. Det blir skönt att se djurgården återigen misslyckas när löven går upp.

Match onsdag, torsdag och så en perfekt 11.00-match på lördag (så slipper familjen knorra över att man låser kvällen).

Supervecka!

2 gillningar

Hoppas mer får chansen att visa upp sig. Borgström får gärna hänga en!

Bara de vinner över Visby så är jag nöjd… Hoppas på att få se Tikkamasala och Nardella denna veckan! Go HV!

Hur mår du?

Jag tror på storkross. Tedenbygör 2+1

Det bästa för säsongen är att vi förlorar.

1 gillning

Har man vanligt konto hos JP kan man då se matcherna i veckan?,el måste man uppgradera?någon som vet!

För att kunna se hockey på JP, måste man prenumerera på papperstidningen eller e-tidningen eller uppgradera till något som heter +Allt. Det senare alternativet kan man, om jag fattar rätt, prova gratis under 3 månader.

1 gillning

LHC hade firat det som ett SM-guld… :wink:

4 gillningar

På väg mot Gotland i detta nu. Är nöjd om man får se ett stabilt spel men är ju ändå andra matchen så resultatet är väl eg sekundärt. Men givetvis går ölen ner bättre om det blir seger

3 gillningar

Verkar inte som att de blir nån tikka på Gotland.
På träningen körde dom lilldansk på hans plats .

Är Tikka på is eller kör han enbart gym just nu?

Vet inte. Såg ej träning men kunde se på deras Instagram att lilldansk spelade ihop med osl och teden

Får väl hoppas på att han kommer till spel snart. Man är ju sjukt sugen på att se han in action så att säga :sunglasses:

Tikka måste vara frisk till stark han känns som årets överraskning!

Enligt jnytt så åkte Ortio på en smäll igår på träningen och är skadad, hur allvarligt det är framkommer ej men han är med till Gotland. Även junioren Olof Glifford är med så hoppas han får stå en match.
Tikka ska tydligen kört för fullt på is också :+1:

2 gillningar

Ja nu är man förväntansfull. Har insett att jag blivit mindre positiv med. Jag tror inte att vi rår på en samspelt Klasen och Kruger.

Hoppas jag har fel. :grin:

Nu är man taggad och förväntansfull.
Bara för de är allsvensk klubb är de ingen walk in the park.

Jag vill se mer av Borgström och Brännström idag.
Hoppas nättinen linan kan fortsätta lika bra.

Se lite skills från Nardella och lite känslor och fart från Tikka.

“Alla följer med till Gotland men (Tommi) Tikka och André (Petersson) spelar inte i morgon i alla fall, så får vi se hur det blir senare under veckan. Joni Ortio fick en smäll på träningen i går (måndag) och spelar inte heller mot Djurgården utan det blir Viktor Brattström som står, berättar Gustafsson.”

Ingen tikka idag men kanske är med någon annan match förhoppningsvis :smiley:

jag tecknade precis 2 månader hos JP för 9kr då ingick allt, så man kan se matcherna som sänds i samarbete med expressen :slight_smile:

4 gillningar