Träningsmatch 2: Visby - HV71 (250819)

Herregud vad händer. Dickow räddar HV’s nolla.

Jag gick ut och käkade efter halva andra.

Var lite osäker på vad jag skulle komma tillbaka till. Slog precis på tv:n… :joy:

Så är det. Ett visst mått av tålamod krävs nog och vad man kunde se i HV all access så är det signalerna från ledarna också. Tror det är absolut nödvändigt för att han ska prestera frammåt. Sen är ju konkurrensen hård på backplats så kan mycket väl bli att han mest får tid i PP, eller inte alls.

Lukas Rousek har väl enligt nedsläpp HV71 sett risig ut på träning. Får hoppas på att det beror på lite startsträcka pga knäskadan.

Delar uppfattning att Johnsen skridskoåkning ser tveksam ut. Håller den för Shl? Hoppas såklart.

Jag vet att vi bara är i Augusti men lite tendenser vill man se på nya spelare.

Jag är nog lite skadad också efter senaste åren.

2 gillningar

Ovanligt att Tedens lina får för lååååånga byten.
Har vi aldrig sett innan.

Ja jag vet inte. Varken bra eller dåligt. Särskilt inte bra.

Men, men. Det kommer. Får vi hoppas……

Redo att spela matchen

Check

Tycker nästan HV va bättre i matchen mot Frölunda. Känns som att de va lite avslaget ibland.

Läste på JPs-livechatt att Pasic klev av i mitten på tredje nu. Vad hände?

Resultatmässigt tycker jag ändå vi klarar skamgränsen, spelmässigt är jag inte övertygad.

Blir intressant att se matchen mot Bofors då de känns mer som rätt nivå på motstånd.

Denna matchen glömmer vi, kul att se några mål.

1 gillning

Är det den sämsta intervju-positionen i världshistorien?

1 gillning

Tar med mig att jag vill se HP med en vettig center i några matcher.
Många som behöver stäppa upp.

Om vi börjar med den intetsägande Visbymatchen.

Ändå positivt sett till målskyttar. Annborn, Pasic, HP, WIN, Brännström och Woods.

Heponiemi har på det sett fin ut två matcher i rad. Här håller vi tummarna för att det håller i sig.

Med det sagt. Framöver vill jag se:

– Leverans från våra ledande spelare. De har med undantag från Heponiemi varit rätt osynliga.

– Mer laborerande i kedjorna. Nu har exempelvis Pasic-Rousek-Luoto fått två matcher på sig. Det känns som att de har noll stäm. Jag tror ju inte på att man tvingar fram kemi mellan spelare. Den uppstår hyfsat omgående. Och att döma av vad vi sett av den här tilltänkta toppkedjan så är det rätt kemilöst. Våga laborera, Blomman. Det har du råd med. I alla fall nu.

8 gillningar

Låt spelarna spela golf

vill se heppo och kloos som centrar i toppen, iallfall det är känslan just nu. Rousek kan spela på en kant istället.

1 gillning

Ska Rousek vara vår tilltänkta förstacenter så får han nog börja visa nåt. Bara två matcher så här långt men man vill ju ändå se lite tendenser på bra saker.

1 gillning

Jag tror att Kloos är tilltänkt förstecenter. Jag har stora förväntningar på Ruosek dock. Är han i dålig fysisk form så kanske dom borde göra en ‘Klasen’ a la Wikegård o co.

Hade inte möjlighet att se matchen. En fråga därav. Presterade WIN på den nivå att han konkurrerar ut Tedenby?

Kan inte se annat än att det blir SM-guld efter den här insatsen

2 gillningar

Rousek är en riktigt lurig värvning. Tjeckiska spelare har ju en tendens att se lite loja ut för att sedan ge oss rätt mycket under grundserien. HV har ju en bra historik där. Samtidigt verkar han ju dragits med lite skadekänningar. På det har han fått spela i en för mig rätt omaka kedja, som redan påpekat än så länge visat upp noll kemi.

Vad som är hönan och vad som är ägget är sjukt svårt att avgöra två träningsmatcher in, i synnerhet sett till den kontexten.

Kanske är det så att Rousek inte har drivet att centra en toppkedja? Kanske han passar bäst som en vinge. Det var ju lite så många av oss resonerade när han värvades. På förhand var det inte många som trodde på en centerlinje med Rousek, Kloos och Heponiemi. Snarare trodde vi att åtminstone en av dem skulle lira på en kant. Kanske så också kommer bli fallet. Nångång i november…

1 gillning