Träningsmatch 2021-08-12 Västerås IK - HV71 18:00

Ytterell borde bara få spela PP i nästkommande match om han spenderat x antal timmar i skottrampen inför.

hmm. Ytterell säger ni…
Nja, I mina ögon så kan han säkert bomba på en hel del från blå. Men vad skulle vi då ha för spelsystem i PP?
Jag föredrar en back som inte “bara” har ett skott. Och någon anledning att tro att Ytterell skall bli framgångsrik som spelfördelare och kreatör har jag inte sett. Jag vill i alla fall inte ha två “begränsade” spelare inne samtidigt i PP. För mig får det bli antingen Forsberg eller Ytterell. Och då tror jag mer på Forsberg. Och då med 4 andra som både kan hota och hitta andra som hotar. Eller möjligtvis 3 och en “brunkare”.

Min tanke är att Forsberg och Ytterell ska spela på samma position, så de får ta varsitt powerplay helt enkelt. För att spela båda samtidigt är nog ingen perfect match som du säger. Mycket går att säga om Ytterell, men hans bössa håller hög HA-klass.

Frågan är vem de ställer på blå i andra pp, Andrae är väl rätt given i första? Billins, Karlström eller Norbe? Måste säga att jag har dålig koll på Karlström.

Marcus Karlström är värvad till HV71 för sitt offensiva spel. Defensivt håller han medelmåttig HA-nivå men hans offensiva spel håller, när han är påslagen, bra högre nivå.
Så absolut ska Marcus ta en plats i en PP-uppställning.

Kikar man på statistiken förra året så producerade han 14 (1+13) poäng i PP, vilket var femte bäst av alla backar i HA.
För att jämföra, näst bästa back i Almtuna gjorde fem poäng i PP. Även om de kanske spelade i olika uppställningar (vet inte hur Almtuna ställde upp sitt PP) så är det ändå imponerande siffror.

Nu finns laguppställningen:

Gunnarsson

Billins - Torp
Andrae - Karlström
Bertov - Sjöholm
Norbe - Ytterell

Önerud - Matson - Forsberg
Törngren - Vesel - Netterberg
Kokkonen - Davidsson - Davidsson
Nybeck - Wennlund - Lindbäck
Wikström

Hade gärna byt plats på Kokkonen mot någon annan men annars ser det väl intressant ut.

Intressanta kedjor och på ett ungefär så man själv satt ihop laget. Kokkonen är väl frågetecknet, men där tänker jag att man kan peta in Lindbäck om den förstnämnde fortsätter på samma inslagna väg som under fjolåret.

Jag hade gärna sett Nybeck högre upp i kedjorna. Men det kanske kommer.

Tycker det är helt upp till Nybeck att visa att han hör hemma där. På pappret har vi 7-8 spelare som alla visat att de kan och har levererat på den här nivån. Så upp till bevis för Nybeck.

Lite otippat för mig att Matson centrar förstalinan men det ska bli spännande att se.

29 inlägg i matchtråden, 45 min innan nedsläpp… joja…

[size=200]
SLÄPP PUCKEN[/size]

Härligt att det drar igång. Var så sjukt less på ishockey, och all annan idrott för den delen, efter i våras. Men nu känns det som att vi har chansen att vända blad på riktigt, en möjlighet att göra om och göra rätt. Fan, det var längesedan jag var så här taggad inför en träningsmatch. Tror stenhårt på Samuelsson och Stillman. Nyfiken på nyförvärven då det är många för mig helt nya namn.

Sen är det ju naturligtvis intressant att se Västerås med. Ser ut att vara en av favoriterna till andra platsen(!) enligt expertis. Första träningsmatchen, visst, men det är två toppkonkurrenter som möts. Hoppas det blir lite känslor.

Någon som vet om det kommer vara möjligt att Chromecasta JP:s sändning från Safari?

Jag har precis startat sändningen och castar den från mobilen.
Safari vet jag dock inget om.

Har du iPhone? Vilken webläsare kör du?

Kör med Android och Chrome.

Bara för det så frös bilden nu…
:confused:

vafan, nog för att jag är tokkass på hockey i allmänhet, men vafan är det för massa namn i VIK’s uppställning? Jag ser knappt någon med ett namn som jag kopplar samman med ishockey överhuvudtaget… vad är detta för människor och vafan gör vi i detta sammanhang???

avgå alla!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Easy!

:slight_smile:

:laughing: :laughing: