Träningsmatch 2021-08-12 Västerås IK - HV71 18:00

Kunde inte vänta med att starta bara två veckor kvar typ …
Hade snack med Comhem (tele2) om varför inte förlänga Cmore då HV lämnat SHL.
Men fick samma erbjudande som vanligt (149kr/halvår). Nog off topic…
Ny säsong med nya möjligheter. Lyssnade på pod med Samuelsson, kändes helt ok.
Vad kommer vi ställa till med? Själv tycker jag det kommer bli spännande…
Ser fram emot nya dagar att ta en öl till :smiley:
Nya möjligheter att resa i Sverige.
Låt denna träningsmatch visa starten på det nya (med hopp om kort sejour)…

Matcherna mot Västerås och Karlskoga sänds av JP om jag inte minns fel. Men har någon hört hur resterande matcher sänds?

Lite ot iom att det handlar om fel match, men men.

Såg nu att en av matcherna sänds av Aftonbladet iallafall. tv.aftonbladet.se/video/331651/hv71-linkoping

Verkar som att dom sänder hv - örebro oxå.

tv.aftonbladet.se/video/331654/hv71-orebro

Blir väl till att skaffa plus i en månad.

Expressen verkar sända (och har ett erbjudande om gratis i två veckor)
expressen.se/premium/sport/ … s-ik-hv71/

Är det någon mer än jag som är toknervös inför morgondagens match mot VIK? Jag har inte en aning om var vi står just nu. Helt nytt lag, och skulle vi åka på en smäll direkt tror jag att en viss oro kan sprida sig inom laget. Ungefär som förra säsongen. Vi startade dåligt och repade oss aldrig. Jag vet att jag förmodligen överreagerar, men jag är fortfarande skakad av förra säsongens usla spel med förlusten mot Oskarshamn med 7-0 som kronan på verket. Självförtroende är inget jag har just nu när det gäller HV. Jag vet att det bara är en träningsmatch men skulle det bli förlust imorgon så kommer alla mina ångestkänslor tillbaka.

Tack för tipset gällande erbjudandet om två veckors gratis Premium. Sparade mig en liten slant.

Nej jag skulle inte påstå att jag är särskilt orolig eller nervös inför morgondagens premiär. Mycket på grund av förra säsongen. Jag tänker då på försäsongen där vi vann 7 av 8 matcher och allt såg jättebra ut. Slutade sådär.
Så med det i åtanke så är jag inte särskilt nervös då jag vet att hur det ser ut på försäsongen inte behöver betyda någonting. Faktum är att jag nästan föredrar att det går lite halvdant så att man hittar uppenbara saker att arbeta med och att man samtidigt kommer ner lite på jorden efter alla tipp om att håve ska köra över allt och alla i år (även om jag tror att det är ett större “problem” utåt än i gruppen).

Bekymret förra året var att det kanske gick lite för bra på försäsongen. Något som gjorde att man vaggades in i en falsk trygghet om att allt var bra, spelsystemet satt etc.
En falsk trygghet man sen hade svårt att jobba sig ur när det väl började gå dåligt. Hade det under försäsongen gått lite tyngre så hade kanske dessa brister uppenbarat sig tidigare och man hade då kunnat jobba med det inför säsongen i lugn och ro, istället för att i halvt panik försöka laga det brustna skeppet mitt under säsong.

En stor skillnad jämfört med förra året, som är en huvudanledning till att jag känner och kommer känna mig trygg om det svajar, är att vi har en A-klass uppställning på tränarsidan. Tommy och Fredrik har stor erfarenhet och kan hantera ett skepp även när det blåser som mest.
Vi har även en helt annan trupp med ett mycket större HV-hjärta och spelare utifrån som t.ex Taylor Matson som är världsklass vad gäller att se till att fokus är på rätt saker och som har rutinen att steppa in när det blåser tveksamma vindar.

Så nej nervös är jag inte inför morgondagen. Däremot så är jag otroligt spänd att se laget. Man ska dock ha i åtanke att det dels är försäsong men även att det är mer eller mindre ett helt nytt lag som ska spela ihop sig och lära sig ett nytt spelsystem. Det är något som kommer att ta tid och att förvänta sig briljerande spel redan på försäsongen är orealistiskt.

Snart släpps pucken, fan va skoj det ska bli!! :slight_smile:

Tänker någon av er åka till Västerås?

man är ju sugen… fyra timmar och 45 minuters resa på E20 gör ju underverk med livsgnistan… :unamused:

får man ens komma in i hallen?

Ja dom släppte biljetter idag.

vik.se/artikel/6ttqaks64-4a … p-vik-hv71

Verkar vara slutsålt ifall man inte vill sitta i restaurangen.

Centrarna i Västerås är något som inte skrämmer mig ett dugg, på förhand. Tänk att ha storsatsat som de och gå in i serien med Frycklund som första. Kokkonen har ju större uppsida offensivt än honom. Lägg till hjärnskakningsproblematik på det. Jisses.

Förra säsongen kände jag mig nära galen. Fick ibland försvara mig. Jag tyckte att HV71 hade ett guldlag inför säsongen, och när det rasade så kände jag ändå att laget är tillräckligt bra för att vinna det mesta som återstod.

Jag har själv varit del i bra lag, som bara förlorar nära på oförklarligt. I grupp har det gått att besegra det mentala och efter att ligga i botten innan jul, så går man obesegrad efter jul. Med seger på övertid som enda plump.

Något säger mig att vi hade ett spelsätt som det inte gick att vinna med, hur bra vi än var och hur mycket vi än försökte. Lite som Fröberg sa nu i Luleå HF “kan vi dra åt samma håll så blir det här bra”

Förra året måste ha haft så många speltekniska fel, så mycket hierarkifel, så mycket egna viljor att det inte spelade någon roll vilka som kom in och vilken tränare som tog över. Det var försent. Allt var redan satt. Spelare utan språket, som var Stjärnor, kom in och kunde omöjligt påverka det interna. Det gick bara inte

Nu sitter vi inför en ny säsong, och jag är inte ensam om att tro att det inte funnits en större SHL-kandidat förr. Tror att nästintill hela truppen kunde få jobb i SHL i år. Och nu skiter jag fullständigt i resultat och prestation. Jag kommer nog uteslutande titta på stämning, sammanhållning och humör. Jag vill se glada killar som spelar. Oavsett formation. Alla ska fan vara glada.

Vinner vi med 9-1 och några ser lite sura ut, då blir jag orolig.

Jag håller tummarna för humöret. Inte resultat eller prestation. Må vi Satan vara lite glada

Vilken loser-mentalitet! Har du verkligen utövat idrott? Jag hoppas verkligen inte organisationen resonerar som du. Då lär det bli div 1 nästa säsong.

Själv vill jag se ett helt lag med mentalitet och vinnarskalle som Per Ledin. Det är så man vinner titlar. Inte genom att kramas och sjunga kumbaya.

Fått biljetter genom jobbet, så det ska bli jävligt skoj att gå och kolla!

Vesel - Davidssson x2, Kokkonen och Andrae ser ut att få spela ihop i pp

Vamos krossa VIK. Sveriges fulaste stad med lika intressant lag.

Märkligt. Borde inte Forsberg vara gjuten i Ovetchkin position?

Tycker det med. Han och Ytterell. Men antog att det blir så på grund av bilden de lade ut, det behöver ju dock inte stämma. Vi får se.

Har skickat ett PM till dig.