Träningsmatch 3: BIK Karlskoga - HV71 (250821)

BIK KARLSKOGA VS HV71

TORSDAG 21 AUGUSTI 19:00

Visby ishall

Hög tid att skapa denna matchtråd, ty annars blir det så grinig stämning här :wink:

Frågan vi alla ställer oss:

Håller vi allsvensk klass?

• Ja
  • Nej
0 röster
1 gillning

Nej vi håller SHL- Klass.

12 gillningar

Denna matchen blir intressant. Med tanke på hur ruskigt nära vi va att uppnå HA-status i våras så tror jag detta blir riktigt tight då Bofors är ett topplag i ligan. Långt ifrån säker på att vi vinner, hoppas verkligen på att få se Borgman, Hansson och Ang i morgon. Dessa måste spelas i ordentlig form inför seriestart.

1 gillning

Vi kommer utan tvekan vinna med två-tre puckar.

Orsaken är kampen och det fysiska. Vilket blir en bra träning. Tror att vi står upp bra, men kanske saknar skärpan för en större marginal. Men vi vinner. Utan någon som helst tvekan.

Blir första roliga matchen för i år. Och första matchen man tränar på viktigare bitar.

Jag ser ändå fram emot att se denna match live. Det är ändå något i stort sett helt nytt vi ger oss in på. Det är en otroligt stor chans att detta går åt pipsvängen, sannolikheten säger att det är det mest troliga, men jag kommer ändå leta efter bitar som kan få denna fula ankunge att flyga.

Jag såg första matchen i Frölundaborg, men det var helt omöjligt att få ihop en tanke där, jag hoppas att saker ser lite mer sammanfogade ut efter de två kommande matcherna.

Och nej, jag tror inte vi kommer vinna med två eller tre puckar. Jag tror på ett oavgjort resultat.

2-2

2 gillningar

5-1 är dagens resultat, fördel hv.

1 gillning

Resultatet känns inte speciellt viktigt utom att vi inte ska bli nollade.

Får jag se lite embryon till spelide som genomförs på isen, ihop med någon mer kugge som visar framfötterna så är jag helt nöjd.

Träningsmatch i min värld handlar om att få kvitton på prestation snarare än på resultat. Mål är en eventuellt bonus och likaså vinst, men vi spelar inte om några poäng utan investerar för framtida poäng här genom att räta ut frågetecken och ”öva skarpt”. Ska bli kul att se framförallt Hugo P, Lagerberg och Annborn som alla har chansen att visa vad de går för.

4 gillningar

Med tanke på hur det har varit för HV71 ett tag nu är jag långt från säker att de vinner och om de gör det blir det med kanske 1-2 mål (4-3, 5-3, etc.). De borde vinna, men sedan får vi väl se hur det blir. Jag tror att det bra med sådana här matcher är att man kan se vad som fungerar bra och mindre bra, så man inte behöver ändra i panik om det går illa efter kanske 5 omgångar in i serien när den drar igång.

ikväll möter vi det vita trollspöet

7 gillningar

Hemska tanke. PTSD faktiskt

Absolut den bästa matchen detta, motståndet kommer bjuda upp till dans, en fysisk sådan. Kan vi ”vila med puck” och skapa ytor stora som ett istäckt vättern medan bofors vräker på med sina kanoner? Spännande detta, vill se Ang och Borgman taggade ikväll. Vi möter ett HA-lag med ambitioner på SHL, dags att visa att det krävs mer än en Stakkestad för att lösa den uppgiften.

SLÄPP DEN!!!

1 gillning

Pasic, Alsing, Lindström, Hansson står över dagens match. När ska man få se hela truppen i spel???

Jag slötittade lite på matchen mellan Storhamar och Karlskoga. Hörde inte hans namn nämnas en enda gång.

1 gillning

Omgång 2 eller 3 i SHL är väl det rimligste svaret.

Men det känns som att iaf Hansson och Lindström kan va aktuella till lördag. Förhoppningsvis med både Alsing och Pasic i truppen med.

1 gillning

Förmodligen inte en enda omgång i höst heller.

Ett helt skade- och sjukdomsfritt lag i SHL, har det någonsin inträffat? (Det har det säkert, men det är verkligen inte ett normalläge).

Vi måste ha många alternativ även för frånvaro, och får öva lite på det också. Alltså alternativ utan att sätta Tikka och Stakke på massor av minuter, då den möjligheten inte längre existerar.

1 gillning

Idag kommer Rousek göra sina första mål i HV-dressen. Detta efter en ganska tam inledning på matchen, men efter att ha blivit slashad knävecket av Stakkestad två-tre gånger, blir Rousek förbannad och gör två mål.

2 gillningar

Håller helt med. Dock när man möter lag med tillräckligt mycket sämre klass/divisionsnivå så bör resultatet också kunna gå rätt väg för det bör vara klasskillnad. :slight_smile:

Sen får man väl vara tacksam för resultat likt det mot VF då det gör att man inte seglar iväg i förväntningarna på säsongen…

1 gillning

Noterade det samma.
Gjorde iofs inte så mycket väsen av sig sist han var i BIK heller.
Märkligaste värvningen någonsin.

Örebro är väl en större värdemätare?