Är du för ung eller har du glömt bort gamla ”basketkedjan” under Curre Lundmark? ”Kessler”Eriksson, Thomas Lindster och Hasse Wallin, både ”Kessler” och Lindster var närmare två meter!
Innan det blir en sanning att dålig försäsong är lika med bra säsong så vill jag påminna alla om hur vi inte sällan. dominerade från försäsong till sista finalmatch när vi var som bäst 2003-2011.
Om vi bortser från resultaten så vill jag påstå att det är av yttersta vikt att årets upplaga gör en “bra” försäsong. Vi har alldeles för många nya spelare, alldeles för många som saknar SHL-rutin och på det en mängd frågetecken. Vi har inte råd med långa startsträckor i år. Det här laget måste helst prestera på maxnivå från start för att vi ska ha en chans på slutspel. I värsta fall kan det bli kval om de inte gör det.
Jag anser att förutsättningarna finns ändå. Vi inleder mot ”rätt” motstånd där det finns goda möjligheter att ordna med lite poäng.
En bra start på serien tror jag blir viktig så att ett så pass ”nytt” HV kan bygga lite självförtroende.
Äh, Borgström är bra. Att han har skills – det är tydligt. Det ska bli kul att se honom och Petersson tillsammans vad det lider.
Blir väldigt intressant det här nu när rydal och thorell är med
Vill se en förbättring spelmässigt jämfört med vår senaste match mot Frölunda. Minimera misstagen och rensa framför egen kasse. Ingen hönsgård i egen zon igen. Gärna fler och längre anfall också.
Bra eller dålig försäsong är mindre viktigt än att få en försäsong som speglar vartåt detta kan barka. Hellre en dålig försäsong som gör att tränare inser brister, eller Nubben inser att den där Centern saknas än ett bra försäsong som får oss inlindade i den klassiska i modern till vad jag väljer kalla ”HV-fällan”.
Vill ha svar på brister, förbättringspunkter likväl som våra styrkor och ett gott självförtroende.
Om Teden sätter en balja idag, är det då bara tillfällighet igen eller en hoppingivande trend?
Vilka saknas ikväll? Tikka, AP, Ortio. Mer?
Strålman står över också.
Dominerande start
Som Monte’n sade tidigare inför första träningsmatchen mot Frölunda
Citat
Vi kommer testa en hel del. Även om vi har en klar bild av hur formationerna ska se ut så kommer vi blanda.
…
…
Montén räknar med att rotera i de fem-sex första träningsmatcherna för att därefter sätta ihop laget mer och mer tills SHL-premiären den 14 september
Ett gäng skador under säsong och vi ser rätt tunna ut…
Bättre fart på benen idag. Träff med några riktigt fina byten. Han vill vara med och tar för sig och det är grymt kul att se!
Frölunda kommer in i zon och får till skott.
Hv lyckas komma in och pressas ut i sargen
Ungefär som de sett ut de sista åren då.
Ja, verkligen.
Spännande lirare. Tar för sig, hamnar ofta rätt i banan och oväntat bra i spelet utan puck.
Varför spelar vi med en så våldsamt liten box? Frölundaspelaren får sätta upp spel från tekningspunkten gång på gång.
Bort med dom från det området för tusan!
Ni som ser matchen. Hur ser matchbilden ut?