Träningsmatch 3: HV71 - Frölunda (230824)

Revansch.

Kanske. Troligen inte, men ändå, lite mer spännande än idag kan vi hoppas.

Vi hoppas även att JP/Expressen lyckas få till en sändning över 60 minuter. Att HV inte kommer få till en prestation över 60 minuter kan vi nog räkna med, men man vill se att fler kuggar i.

9 gillningar

Jag tippar på 4-2 till hv

1 gillning

Tippar på total överkörning idag, 5-1 till FHC.

HV flashar AP20 och Tikka på instagram, är bägge med idag tro? :eyes:

1 gillning

Tror inte AP är med för då hade väl ändå han varit med på mötet med Borgström och Brännström som dom la upp på Instagram. Eller om mötet mer handlade om endast dom kanske o AP förhoppningsvis bara skulle känna på isen inför matchen bara:)

Varken Tikka eller AP med ikväll

Och Strålman vilar. Brattström i mål och samma Fw:s som igår.

Men fasen. Det är ju bara tredjekedjan som håller ihop sig?

Samma Fw:s men kan ju vara andra konstellationer så sett :slight_smile:

Idag skall Borgy näta och göra den fetaste målgesten!
bild

Vi får fan hoppas att de inte fortsätter såhär för tikka med sin ljumskar…

1 gillning

Nubben lät hoppfull på JP, verkar som att han kanske spelar på lördag!

Har för mig att Monten sagt att om det vore match i grundserien så hade han spelat

1 gillning

Tedenby hänger en kasse till ikväll :slight_smile:
Hoppas att förstakedjan kommer upp i nivå nu. Borgström är än så länge den som varit sämst tillsammans med fjärdekedja och junisarna. Måste hända nått där nu.

Spännande start för NUMMER 19…

Vi får hoppas det ordnar upp sig. Tror dock Miele kommer vara saknad under säsong. Visst, han kanske inte levde upp till folks förväntningar och han klarade uppenbarligen inte av att axla förstacenterrollen. Men han var grym som vinge, och hade finfin kemi med Petersson. De kompletterade varandra bra där ett tag.

1 gillning

Långa spelare tenderar ofta att floppa i Hv71. Vet inte varför, går det för fort för dom? Borgström måste bli undantaget.

1 gillning

Jesse Joensuu?

Jesse var bra. Det är nog jag som är ute och cyklar. Tänker på Max Wärn, Ryan stoa Jesper kokkonen, men samtidigt finns ju de som lyckats Engwall Ejdselll Ullström mfl.

Jag tycker det är alldeles för tidigt att ha jättestora förväntningar på Borgström. Och Nardella likaså.

De avslutade Calder Cup den 21 juni efter ett helt slutspel med mycket matcher och lite träning.

Sen fira nån vecka, flytta hem till Finland och sen till Jönköping. Någon försäsongsträning att tala om har ju ingen av dem. Sen lite militärtjänst för HB på det.

Både Borgström och Nardella får väl så sakteliga spela sig i form på NHL-vis. Sååå…tålamod.

6 gillningar

Står fast vid att vi borde gått för att behålla Shore i ngn av de 2 första kedjorna.

Med det sagt, man ser att det finns något i Borgström men tror det kommer krävas en rätt ordentlig startsträcka! Hoppas AP kan hjälpa till att korta ner den när han är tillbaka, känslan är att även Brännström behöver AP för att växla upp.

Sen gammalt vet man med sig ett apkasst HV på försäsongen är troligtvis det bästa för kommande seriespel.
Dessutom vet jag att i matchtrådarna kan ett normalt halvtomt/halvfullt glas tolkas såsom

  1. Det finns ju inte ett ens glas på bordet
  2. Glaset är så överfullt att det är översvämning i hela huset
  3. Några sitter lugnt ner i båten som glider omkring i det översvämmade huset
    (med glaset i handen)
    :grin:
1 gillning