Träningsmatch 3: MIF - HV71 (240817)

Näe men jag håller med delvis, men efter alla dessa jävla skit säsonger vi haft så är det inte lustigt att man lätt blir skeptisk när man törstar efter ett okej eller tom bra spel, sen är det förtidigt och man labbar mycket på försäsongen absolut

1 gillning

En laguppställning som personifierar “hela havet stormar” och troligen den laguppställning på försäsongen som kommer skilja sig mest från den som vi ställer upp med i seriepremiären (hoppas jag i alla fall).

Istället för att toppa backpar så fördelar man ut det lite mer jämnt. En gammal gubbe med en ung pojke. Det finns absolut fördelar med det då det den ungdomliga energin sprids men även att de yngre spelarna får chansen att spela och “mäta sig” med etablerade topbackar (som Alsing, Kaski och Engsund ändå är). Hade kanske skiftat Fransson och Sjöholm men samtidigt så väljer man nu att köra ett väldigt offensivt och ett met defensivt backpar. Funkar på försäsongen men Fransson och Kaski känns annars lite väl framåtlutat. Men blir skoj att se.

Forwardssidan är en speciell mix där spelarna längre ner i rangen nu verkligen får chansen att visa att de förtjänar en plats i laget.

2 gillningar

“trillade på isen” enligt Kalman

1 gillning

Jag kan även gilla att man testar lite olika lagkaptener. Se vem som tar för sig och axlar den rollen bäst. Troligen så är alla spelare som burit C:t under Visby-resan aktuella för en bokstav på bröstet. Frågan är bara vilken.

Fan, inte ens C-uppställningen i dag… Kul.

Tycker HV gör rätt som prövar mkt.

2 gillningar

Slår vi Malmö med detta lag kan vi spika guldet

2 gillningar

Någon som har koll på hur nära en “riktig” uppställning MIF kommer med?

Här har du =) Typ helt odrinarie? Langhamer saknas.

1 gillning

Saknas det några toppspelare tro? Ser ut som ett av kvallagen tillsammans med Brynäs.

Galvas bara tror jag.

Ytterligare ett träningspass för Hv mot Malmö.

Dra inga större växlar över dessa matcher utan det är enbart att få igång grejerna.
Däremot hade det varit roligt att se AP och Kero men det kommer och man chansar inte denna tid på året. Däremot AP kan man ju undra över hur det egentligen är ställt där med statusen. Vilar har han gjort nu och borde ju vilat färdigt och fått känna på det.
Konstigt !

Brännström Fisker Lenc skulle kunna bli en bra formation hoppas på det.

AB vet vart han har AP och vill pröva mer oprövade kort nu i början.

Troligtvis smart sätt att sålla ut vilka man ska satsa på.

Precis det är ju framförallt spelarna i 3-4 kedjan som har lite mer bevisa.

Tippar på att denna turnering är nån sort utslagstävling vilka som ska få chansen och sen kör man på med ordinarie lag resten av försäsongen. Tror inte dom vill vila alla stjärnor i form :laughing:

Eftersom Strandell är center idag förmodar jag han inte är aktuell i laget till premiären. Han är väl en av dom som borde träna på sin backplats.

2 gillningar

Tänk om Strandell exploderat och gör 3+3p idag som centern? Kommer knappast att hända men om det händer så väldigt roligt att uppleva detta :rofl:

5 gillningar

Man undrar ju hur många träningsmatcher AP kommer få innan premiären. Sjukt.

På Anton så låter det som att AP är skadad, men enligt grafiken så vilar man honom. Mörkning?