Träningsmatch 3: Orskarslillebror hemma 220825

Ny match hemma.
19.00 i Husqvarna Garden möter vi Oskarshamn IK.

Det blir spännande att se om vi kan följa upp gårdagens insats med en lika bra eller kanske till och med bättre?
Några lirare har ännu inte riktigt visat framfötterna så det vore skönt om de klev fram något.

Jag kommer se min andra match live. Det blir gött.

Andrae spelar, kul.

Måns spelar inte…

Intervju med Åkerman

Hur många skador har vi nu? Helt jävla sjukt.

Jag tycker alla lag har skador nu, massor. Man undrar ju om inte den här “vi tränar bäst av alla”-tävlingen skapar problem?

Nu är det väl mer “vi tränar mest” än vi tränar bäst. Men skulle inte förvåna mig om det ligger något i din tanke. Dock skulle jag tro att det beror mer på den korta tiden från Ispremiär till första träningsmatch.

Jo, det var väl det jag menade. Mest, det är inte lika med bäst.

Det är ju ett välkänt och studerat fenomen från bland annat football (USA) att skadorna främst uppkommer på pre-season och att detta är kopplat till att kropp/senor/muskler tagit en paus från belastning och när de åter belastas ökar risken för skador. På samma sätt som du nämner, man har inte varit på is på länge, tränar bara lite innan match, där man lägger 100% belastning på grejorna.

Jag gick på is igår, efter en ordentlig träningsmängd i gymmet. MÅNGA timmar benträning i olika former, sedan löpning på det och annat bös. Mina ben var som spagetti efter fem minuter på is. Inte en muskel fungerade som de skulle. Nu är förvisso anekdotisk bevisföring inte värt kattskit, men jag kan relatera… :wink:

Jag håller med 100%. Det jag inte riktigt förstår är vad problemet skulle vara med att trappa upp istempot lite långsammare. Åtminstone match situationen. Nu för tiden så finns ju is att tillgå året om. Så det har ju inte med isen att göra…
Sorry för OT…

Någon som har koll på vilka som tränade/uppställning på dagens träning?

André verkar ha varit med och tränat, om man går efter videon som lades ut. Men kanske inte spelar idag för det.

Polin?

Powellplay

Mielie, boedker och nättinen har mycket kvar å bevisa

Boedker körde ju ett helt varv runt zon 5 mot 3 :exclamation: :laughing:

Känns som Foppa och Vesel har betydligt svårare att hävda sig i SHL jämfört med i fjol. Väntat iofs. Spännande att se hur Vesel lyckas iår, tycker han börjat inspirerande.

Nättinen gytt :smiley:

Fy fasen vad stabil Martinsson är.

Ineffektivt värre

PP-formationen med Foppa/Vesel är riktigt bra. Är hot på varenda position och bra tempo. Skjuter bara Foppa in sig lite också :blush:

Ja, Martinsson ser sannerligen bra ut! Sen är det såklart inte godkänt att inte göra mål med halva perioden med en man mer, men jag gillar ändå det jag ser i PP. Starka på pucken och flera olika typer av varianter på spel. Det kommer vara nyttigt framöver.

Vem tror ni blir vår bästa poängplockare den här säsongen? Foppa eller Petersson?