Träningsmatch 4: HV71 - Visby Roma (230826)

Kan du peka på någon som sågat laget längs med anklarna här inne på forumet? En enda person?
jag tror inte du kommer hitta någon som gjort det. Allt som förs fram här är antingen sådant som är väl dokumenterat, väl underbyggt, eller som precis alla andra i hockeysverige, förutom wännersprächt, påpekat och kommenterat kring HV denna säsong.

Vad du inte ser här, och inte på någon annan seriös plats heller (förutom möjligen hvfans på facebook, fast det vet jag inget om då jag aldrig skulle sänka mig till att ta mig dit), är odelad positivism och sprudlande framtidsutsikter. Det finns helt enkelt inget som ger fog för en sådan syn. Inte heller försöker vi måla upp halmgubbar och klistra på den synen på de som är mer positiva här på forumet.

Alla har säkert något de är sugna på att se detta år, något som ger dem positiva vibbar. På samma sätt har de flesta (alla) några saker de är nervösa över, som ger dem negativa vibbar.

Ingen tokhyllar, ingen sågar. Finns ingen anledning att måla halmgubbar. Åt nått håll.

4 gillningar

Vill bara från början klargöra att jag själv aldrig har haft någon aktiv hockey karriär överhuvudtaget.

Men jag tycker att hockeylags försäsong över lag är ytterst märklig. Här ska man göra dig redo så bra som man bara kan, men gör man det?

Det är ju knappast så att man direkt jobbar övertid.
Nja, en träning om dagen, och möjligen lite videogenomgång. Knappast 8 timmars arbetsdag.

Sen börjar serien och då hörs allt som oftast att vi “citat inte hunnit att träna tex Powerplay eller Boxplay”

Då undrar man vad dessa heltidsanställda idrottare gjort? Om man inte hunnit träna på dessa moment?Spelat padel eller golf?

Detta gäller inte bara Hv utan gäller rätt många lag i den så kallade eliten.

4 gillningar

Kroppar klarar inte hur mycket fysisk ansträngning som helst. Rätt sorts återhämtning och vila är en minst lika viktig del. Jag skulle snarare hävda att det är de flesta andra typer av verksamheter som inte fattat grejen. De flesta har alldeles för hög belastning för att kunna nå toppresultat.

4 gillningar