Träningsmatch 5: IK Oskarshamn - HV71 (230829)

Imorgon smäller det igen. Förhoppningsvis har insikter från tidigare matcher givit nya linjer att följa. Linjer som ger mer linjer. I spelet.

Upp och hoppa. Lilla foppa.

3 gillningar

7-1 och foppa gör alla 7 målen!

4 gillningar

Kaski Smaski klipper till! 5-3 HV!

Äntligen match mot lite lagom svårt motstånd.

Tror fortfarande vi kommer få se ett Hv som saknar mkt av det vi vill se.

Säger 4-2 till Oskarshamn.

1 gillning

Enligt HC så ska dom tänkta kjedjorna spelas nu sista 4 matcherna. Hoppas verkligen detta gör skillnad om dessa får spela ihop sig mer.

Tror vi AP kommer vara med?

4 gillningar

Vsrt säger han detta? Har missat. De vore ju väldigt vra isåfall.

Köper detta. Och för för fan, håll käft!

De var nån intervjun med jnytt har jag för mig.

André inte med idag. Men kör på för fullt nu. Kommer nog laboreras lite idag men framåt torsdag tror montén att kedjorna är satta

Idag vill jag se struktur och krigande i 60 minuter!

1 gillning

Frågan är ju hur länge ortio ska va borta…

Är det några fler matcher som går på JP denna försäsong, eller jag säga upp mitt konto nu?

Håller med. Dags att kliva ur den mjuka upptrappningen a la försäsong och börja visa mer attityd. Oavsett resultat - noggranna med speltekniska detaljer, linjer i spelet och upp ett par snäpp i intensitet!

Du kan nog säga upp det. De resterande fyra matcherna verkar alla gå på TV4-play utifrån deras “Kommande” här: Streama Uppladdningen 2023 | Se utvalda matcher på TV4 Play

1 gillning

Nån som vet vilka som är borta idag?

André och Ortio iallafall. Sen kanske nån mer skulle vila tyckte ja de stod på jnytt

1 gillning

Vill se lite mer aktivitet från båset nu också… när man är på match så syns det att man låter spelarna “lira”. Men vill redan nu börja se lite aktiv coachning.

1 gillning

Vill se stabilt spel. Vårda puck mm vinst eller förlust kvittar.

Hoppas man kan njuta lika mycket som man gjorde senast då hv mötte iko. Då hade hv ett pansarförsvar. Defensiven måste sitta snart. Annars blir man orolig på riktigt.