Träningsmatch 6: Örebro HK - HV71 (230831)

Utifrån spelarna vi har tycker jag Montén ställt upp med rätt rimliga kedjor under försäsongen . Problemet är ju att vi saknar för bra spelare så det blir svårt oavsett att spela ihop sig.

Enda frågetecknet gällande Monténs uttagningar gäller Lill-dansk. Tycker Montén matchar honom som utfyllnad/junior. I den här truppen ska han absolut prövas högre upp med en bättre omgivning. Tycker jag.

4 gillningar

För en sekund läste jag Petersson och tänkte wow! Sedan läste jag lite mer noggrann, hittade ett t för mycket och fel nummer.

2 gillningar

Menar du Brattström? Tycker han har sett stabil ut, inte seg alls. Men försäsong är en sak, vi får se vad som händer.

2 gillningar

Brattström har absolut varit bra! Matchen i tisdag var absolut godkänd. Många klassräddningar och inga blundrar. Om Ortio också kommer upp i nivå så kan det bli ett riktigt stabilt par

Mot IKO spelade han med Brännström och Borgström. Får helt klart ta på sig 1-0 målet.

1 gillning

Blir sjukt intressant att se den unge Pettersson. Ska ju vara rätt många kaliber vassare än de andra juniorerna som varit med

1 gillning

Hoppas man bygger på de sista två perioderna senast, det såg helt ok ut. Vore kul att se lite consistency i spelarnas agerande. Det är väldigt mycket upp och ner i matcherna.

Brattström känns flera steg upp mot Gunnar, kul att han verkar ge sig chansen att stå mer än 5-10 matcher under säsongen.

1 gillning

Dansken lirade ju i andra kedjan förra matchen. Ser man till de fem matcherna som varit så har han lirat i andra kedjan i tre av dessa, en i tredje och en i fjärde. Åter i fjärde idag så visst får han hoppa lite men han har ju fått chansen med tanke på att första kedjan varit helt ockuperad med Borgström.

1 gillning

Lite comeback känsla idag då. Strålis tillbaka. Alla lär va där för hans skull :rofl:

Alltså, tv4 play är det sämsta skiten som finns. Hittar inte sändningarna.

1 gillning

bra start gubbar

hoppsan :man_shrugging:

Det kan iaf inte börja sämre :slight_smile:

Är det någon fler som har vääääldigt ljus bild på sändningen?

Klåpare hela högen

Bilden är ungefär lika bra som HVs spel…

1 gillning

Jo jag har väldigt ljust också

haha hemsk start men bra att det bara är träningsmatch

Här sen ankomst. Slog precis på tv och sändningen är sjukt ljus

Den enda ljuspunkten…

1 gillning