Nubben om Tikka:
– I Tommi får vi en hårt jobbande center som har alla möjligheter att bli en publikfavorit i Husqvarna Garden med sin intensiva spelstil och inställning. Han är i en bra ålder och har några fina säsonger bakom sig, vilket också har belönats med landslagsspel,
In med puckjäfvulen dårå
Det citatet borde vara en läropeng inför framtiden…
Tikka blev ju en publikfavorit, bland motståndarfansen ![]()
Skoj att se AP20 idag. Utöver det så tycker jag att det nya plexiglaset ser vasst ut. Det är väl ungefär det som är värt att ta med sig från den här matchen.
Lyckas ändå skapa lite tryck på slutet där. Bra.
Men spelmässigt är det oroväckande stora luckor med väldigt lite tid kvar.
Kommer bli tufft i starten. Mycket tufft.
Skulle säga att det var Dichovs insats idag som var skillnaden. Övriga försvaret också till viss del.
Några bra spelperioder, några mindre bra och några riktigt dåliga. Helheten är inte där. På HV fronten status quo. Vi kommer få arbeta med vårt tålamod.
Alla målvakter har plattmatcher. Skönt på sätt och vis att den kom idag och förhoppningsvis inte nästa helg. Gött att kunna släppa de här halvdana försäsongsmatcherna nu när allvaret börjar.
Folk säger att AP inte är större föreningen.
AP kliver in i sin första försäsongsmatch och visar att han inte bara är en, utan ett helt gäng nivåer över alla andra och med det att han faktiskt är större än föreningen.
Jag önskar man kunde ställa hårda krav på spelare, skicka dem all världens väg när de krånglar om kontrakt, ställa dem åt sidan om de inte tränar “tillräckligt hårt” och klarar ett skridskotest. Men hela den här säsongen lär återigen handla om att få ut allt man kan av AP. Ja, om vi vill hålla oss kvar det vill säga. För så som laget ser ut, så som försäsongen sett ut kommer vi inte ha råd med att statuera exempel med en av seriens bästa spelare.
Det är så att jag bli mörkrädd. Att skillnaden och behovet är så vitalt.
Har klubben ens råd att ge Tikla speltid? Känns som att HV71 är 4 utespelare varje ggn han är på isen.
Esa-femman:
100 AP
4 Alsing
3 Luoto
2 Lenc
1 Reber
Negativa Esa-femman:
-1 Stakkestad
-2 Nyberg
-3 OSL
-4 Dichow
-5 Tikka
-100 Hansson
Det är ju inte bara tikka, hela fjärde är ruskigt dåliga. Måste vara den mjukaste Checkin-linan någonsin.
Som det ser ut framöver.
Lörd 21:a Växjö-HV71
Det är ju inte en match vi ska vinna… Men hoppas på hedersam förlust.
Tisd 24:e HV71- Skellefteå
Skellefteå, av många tippade topp två. Nä, ingen katastrof att torska den.
Torsd 26:e Frölunda-HV71
Vi kan ta den matchen att öva boxplay. Inte Frölunda borta vi ska slå.
Lörd. 28:e Linköping-HV71
Förra säsongen torskade vi premiären hemma mot Linköping. Borta gör vi inga mål. Det är hemma poängen ska tas.
Tisd 1:a . Hemmamatch mot Modo. Nu jävlar är det dags!
Men efter fyra torsk och kollektivt sängvätande slutar matchen 1-7.
Här på forumet har gruppen “Nubbens vänner” vuxit och börjat dominera.
Då kan ju Nubbens vänner trösta sig med att det är Nubbens gäng som kommer inkassera de där förlusterna.
Allt det du nämner ligger ju bakom oss, så vad är problemet?
Precis det jag skriver. HV kommer inte ha råd med att sätta laget före AP. I alla fall inte sett till den här säsongen. AP är större än laget. I alla fall om vi vill fixa nytt kontrakt.
Vad tyder på att HV skulle statuera exempel med AP menar du?
Jag tänker på det som varit? Där statuerade man väl exempel? Fick inte komma till träning osv? Det är väl att statuera exempel?
Oavsett vad. Min poäng är att AP ska behandlas med silkesvantar kommande säsong. Vill han glida på en räkmacka, låt honom göra det. Vill han avstå träningar och hänga med familjen. Vsg. Jag överdriver naturligtvis. Men jag tror du fattar vad jag menar.
Problemet är verkligen inte AP. Problemet är att laget är så jäkla dåligt (Tack Nubben) att vi måste göra allt vi kan för att ha AP på isen.