Träningsmatch 7: HV71 - Rögle BK (240914)

Fortfarande saknas noggrannhet i detaljer. Det måste upp, är så avgörande i vissa moment.

Förutom att han ger bort pucken… Nyberg är en helt ok sjundeback med treårskontrakt.

Lite obehagligt att det är defensiven HV lagt stort fokus på, det syns inte.

1 gillning

Kunde de inte tagit nån intervju?
Hade velat höra vad Blomman tycker

Det saknas en 1/2e center och en spets forward.

Det är backar i den här matchen som är långt värre än Nyberg. Fransson, Kaski och Engsund t ex. Imponerar verkligen inte.

2 gillningar

Påminner väldigt mycket om förra säsongen. Även när vi inte blir utspelade så torskar vi. Hedersamma förluster osv.

Egentligen inget konstigt med det. För det är ju trots allt förra säsongens kvallag vi tittar på kryddat med en ny kaptenstrio typ…

Blomman kommer inte få det lätt. Mitt hopp den här säsongen är Abbott. Gäller att han inte håller sig passiv. För vi vet redan på ett ungefär vad det här laget kan uträtta. Tålamod kommer därför inte ta oss långt.

1 gillning

Man har att jobba på helt klart! Försvaret fortsätter vara rena hönsgården.
Många av Nubbens verk håller inte och vår egna pojk Tedenby har bäst före datum passerat.

Tikka
Lindbäck
Stakkestad
Tedenby

På tok för dåliga.

1 gillning

Ser inte matchen.
Men låter ju inte så bra när man läser allt här:)
Känns som folk glömmer att det är försäsong.
Jag hatar att vinna för mycket på försäsongen. Så ser det som positivt

Men att uppträda som yra höns känns inte tryggt.
Lär gå mycket snabbare när det är dax och vad händer då med hönsen tro?

På försäsongen tränar vi på förlust.
Skämt åsido inte mycket som sitter ännu. Mycket att jobba på sista veckan.
Denna matchen ger mycket video att titta på i vart fall
:joy::+1:

Dichow har startat ganska dåligt den här säsongen, inget monster som han var förra ;(

Helt enig. De du nämner har ingen mer växel att lägga i. De kommer inte att utvecklas mer. De kommer inte ta fler steg. Stacke verkar ju inte ens försöka.

3 gillningar

Tycker återigen ni är sjukt hårda mot Tedenby. En av de bättre i dag. Ni är så sjukt färgade indoktrinerade i ert har mot killen att det är skrämmande.

9 gillningar

Stör mig lite på att vi tappar och ger bort så mycket puckar. Sen fattar jag inte vad AP gör i PP stillastående och drar ner tempot samt dåliga passningar. Tedenby ser ju till och med bättre ut.

Hv ser ut som förra säsongen i dagens match. Virrigt försvarsspel, fantasilöst anfallsspel kryddat med dichow som förvandlats till ortio. Men när vann hv på hvdagen senast? Det.är.bara.träningsmatch.

det är nått ruttet i hv, spelar ingen roll vilka tränare eller spelare vi tar in, försvaret ser lika kasst ut ändå

Missade början men tycker Fransson varit bra.

Kaski har en av sina typiska matcher. Vi kanske får börja spela i finlands tröjor.

Engsund är väl ungefär som förväntat. Hans USP är väl att crosschecka spelare framför eget mål? Blir inte mycket sådant på försäsongen.

Hårda? Man spelar ishockey i 3 zoner men Tedenby spelar bara i en.

Till skillnad från vem?